انتصاب استانداران در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوب یا بد؟ نظر آقای استاندار را ببینید

استاندار یزد با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی در زمره دانشگاه های مطرح دنیا است که ضمن پیشرفت از لحاظ کمی در حوزه کیفی هم اقدامات خوبی انجام داده است گفت: اقدام انتصاب استانداران در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را ستایش می کنم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس هیأت های امنای استانی با صدور احکامی جداگانه، دوشنبه 25 دی ماه استانداران کشور را به عنوان اعضای هیأت امناهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

بر همین اساس دکتر صالح اسکندری سرپرست اداره کل امور رسانه‌های دانشگاه درباره انتصاب ائمه جمعه استان‌ها در هیات امناهای استانی گفت: بر اساس مصوبه 721 دوم آبان‌ماه سال 91 شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره هیئت‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی ائمه جمعه استان‌ها و استانداران عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه نظر به پایان یافتن مدت و دوره حکم 4 ساله این اعضای حقوقی، رئیس دانشگاه در حکمی مجددا ائمه جمعه و استانداران را به عنوان عضو حقوقی در این هیئت‌های امنای استانی منصوب کردند.

به دنبال این موضوع خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) نظر استاندار یزد را در رابطه با عضویتش در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی جویا شد، که مشروح گفت وگو در ادامه می آید؛

محمود زمانی قمی با بیان این که استاندار به عنوان نماینده دولت در جهت توسعه استان در بخش های مختلف باید تلاش کند، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: استاندار باید اقداماتی در راستای توسعه استان بردارد و مقدمه هر توسعه ای در کشور مساله آموزش عالی و توسعه دانشگاه ها و ارتباط با آنها است.

عضویت استانداران در هیات امنای دانشگاه آزاد باعث همراهی سایر دستگاه ها با استانداران می شود

وی ادامه داد: عضویت استاندار در هیات های امنای دانشگاه ها موجب می شود تا استاندار در جهت کم و کیف مزیت ها، امتیازات آن دانشگاه و نیروهای باارزش انسانی و تحصیل کرده قرار داشته باشد و احتمالا مشکلاتی که سر راه آن دانشگاه وجود دارد را باید هیات امنا درباره آن تعیین و تکلیف و تصمیم گیری کند.

استاندار یزد تصریح کرد: همچنین عضویت استاندار در مجموعه هیات امنا باعث می شود تا دستگاه های دیگر در استان همراهی کنند و به توسعه آموزش عالی کمک کنند.

زمانی قمی ادامه داد: قرارگرفتن استاندار در ترکیب هیات های امنا کمک می کند به این که آموزش عالی رفاقت بیشتری را با بخش های دیگر استان پیدا کند و استاندار در جریان مسایل و موضوعات دانشگاه قرار گیر. در یک تعامل بین مجموعه دولت و دانشگاه اولا دولت سود بالایی خواهد برد از ارتباط با دانشگاه و متقابلا دانشگاه می تواند به موقع مسائل خود را منتقل و از خانواده دولت کمک بگیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی در زمره دانشگاه های مطرح دنیا است

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی در عمر استقرار خود در این چند دهه کارهای بسیار بزرگی انجام داده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمره دانشگاه های مطرح دنیا است که از لحاظ کمی و در حوزه کیفی اقدامات خوبی انجام داده است.

زمانی قمی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در استان یزد جزو دانشگاه های باکیفیت است همچنین به لحاظ توسعه کمی و توسعه آموزشی و علمی خوب عمل کرده است.

استاندار یزد ادامه داد: مدیران ادوار مختلف به این مساله به خوبی اهتمام ورزیدند و ما الان در شرایطی هستیم که ممکن است به لحاظ عددی دانشجویانمان در کشور هر سال کمتر شوند و در این شرایط این مجال به ما داده می شود تا ما به جای توسعه ساختمانی و توسعه فیزیکی دانشگاه ها به سمت کیفی کردن آنها برویم.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت مهارت محوری برود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در استان هایی نظیر یزد، مرکزی و آذربایجان شرقی، که صنعتی هستند، باید ارتباط بیشتری با دیگر دانشگاه ها داشته باشند.

دانشگاه ها باید مهارت محور شوند

زمانی قمی با تاکید بر این که دانشگاه ها باید مهارت محور شوند، اظهار داشت: اگر دانشگاه آزاد به سمت فارغ التحصیل کردن جوانان با مهارت بالا و به سمت اقتصاد توسعه بنیان پیش برود می تواند جهت توسعه خود را به سرعت عوض و خیلی با کیفیت بهتر از سابق حرکت کند.

وی افزود: دیگر با توجه به دو الی سه دهه گذشته نمی توانیم در حوزه آموزش عالی بدرخشیم و مطرح شویم حتما باید شرایط امروز را ببینیم. اقتصاد باید به سمت اقتصاد دانش بنیان برود و ایده ها به ثروت اتبدیل شوند.

انتصاب استانداران در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را ستایش می کنم

زمانی قمی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی دارای مزیت های بسیار ارزشمندی در کشور است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای نیروهای فوق العاده مستعدی است و به لحاظ توسعه فیزیکی هیچ جای کم و کسری ندارد و باید به سمت مهارت محور شدن و قرار گرفتن در متن توسعه اقتصادی و کمک به این امر قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که همکاری استانداران با دانشگاه آزاد اسلامی تا چه حد در توسعه علمی کشور تاثیرگذار است، گفت: با همکاری استانداری و دانشگاه آزاد کارهای دانشگاه خوب پیش می رود زیرا هر مجموعه ای که با استانداری ارتباط نداشته باشد کارهایش به درستی پیش نمی رود، ما می خواهیم به این مردم خدمت کنیم و در صورت خدمت اختلاف معنایی ندارد.

وی در پایان گفت: اقدام انتصاب استانداران در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را ستایش می کنم.

901/900

کد خبر: 897472

وب گردی

وب گردی