دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد2 دستگاه کانکس برای زلزله زدگان غرب کشور ارسال کردند

به همت دانشجویان خیّر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دو دستگاه کانکس برای اسکان خانواده های روستایی زلزله زده سر پل ذهاب ارسال شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مفدا مشهد، دو هزار و ۷۰۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی با نیت خیرخواهانه خود با شرکت در پویش ناهار مهربانی که به پیشنهاد شورای صنفی دانشجویان و موافقت مدیریت دانشجویی و همت اداره تغذیه، به کمک آسیب دیدگان زلزله غمبار کرمانشاه شتافتند.

حاصل این کمک خردمندانه، تهیه ۴ دستگاه کانکس برای اسکان خانواده های روستایی شهر سر پل ذهاب شد که دو دستگاه آن امروز راهی مناطق غرب کشور شد.

"صالح مقدم" مدیر دانشجویی دانشگاه در حاشیه ارسال هدایای دانشجویان خیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با حضور دبیر شورای صنفی دانشجویان و کارشناس اداره تغذیه صورت پذیرفت، گفت: با آغاز زلزله در منطقه غرب کشور تلاش‌هایی از سوی دانشگاه در جهت حمایت از هم وطنان آسیب دیده از زلزله صورت پذیرفت.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در همین راستا شورای صنفی دانشجویان پیشنهاد رزرو غذا و عدم تحویل غذا را داد تا بدینوسیله دانشجویان با پرداختی خودشان بابت وعده ناهار و شام کمکی به اسیبدیگان داشته باشند، با هماهنگی های انجام شده با اداره تغذیه بر آن شدیم که با کمک خیرین دانشگاه ۴ دستگاه کانکس اسکان خانوادگی، برای زلزله زدگان تهیه کنیم.

وی در ادامه افزود: این محموله به سمت شهر کرمانشاه حرکت کرد و با هماهنگی های انجام شده با معاونت درمان هلال احمر خراسان رضوی، نماینده هلال احمر در کرمانشاه این محموله را تحویل گرفت. همچنین شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هماهنگی لازم را انجام داده است تا به نحو احسن در مدیریت و تحویل کانکس ها به خانواده های آسیب دیده نظارت کافی را داشته باشند.

مدیر دانشجویی دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از دانشجویان عزیز دانشگاه گفت: قطعا این فعالیت دانشجویی کمک و تمرینی برای فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه دانشجویان در کنار فعالیت های رسمی آنها است.

گفتنی است، برابر دستور مقام عالی وزارت همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طبق جدول زمانبندی شده تعداد روزهایی را مسئولیت امور بهداشتی و درمانی مناطق آسیب دیده را به عهده دارند که در روزهای جاری به همت مسئولین دانشگاه به ویژه معاونت درمان، نیروهای انسانی و ابزار مورد نیاز به منطقه اعزام شده اند و کار سرویس دهی خدمات درمانی را فراهم می کنند.

کد خبر: 897484

وب گردی

وب گردی