سه دریانورد سانچی فارغ التحصیل دانشگاه امام خمینی (ره) هستند

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر بابیان اینکه سه دریانورد کشتی نفت‌کش سانچی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند گفت: این دانشگاه مرجع آموزش‌های دریایی است.

به گزارش ایسکانیوز، دریادار خرداد حکیمی ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران با تسلیت جان باختن دریانوردان در حادثه سانچی بابیان اینکه اظهارنظر درباره این حادثه هنوز زود است گفت: باید جعبه سیاه کشتی نفت‌کش رمزگشایی شود زیرا ازلحاظ ناوبری، ناوبری کشتی‌های نفت‌کش بسیار حساس بوده و افراد و خدمه آن باید از تخصص بالایی برخوردار باشند و خوشبختانه نیروی موردنیاز کشتی‌های نفت‌کش در دانشگاه دریایی امام خمینی تربیت می‌شود.

وی بابیان اینکه سه نفر از مسئولان کشتی سانچی از دانشجویان دانشگاه امام خمینی نوشهر بوده است، افزود: سرمهندس، مهندس دوم و مهندس چهارم نفت‌کش از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر بابیان اینکه این دانشگاه مرجع آموزش دریایی در کشور به شمار می‌رود گفت: شرکت‌های دریایی ترجیع می‌دهند از فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای تأمین نیروی انسانی بهره برند.

دریادار حکیمی با عنوان اینکه کاربر روی دریا مشکل است گفت: در این دانشگاه آموزش به‌صورت شبانه‌روزی است و توان در دانشجویان تقویت می‌شود و به لحاظ جسمی و فیزیکی نیز آموزش‌های متناسب ارائه می‌شود.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر با اشاره به اینکه نفت‌کش سانچی حامل میعانات گازی بوده است گفت: این کشتی مجهز به آخرین سیستم‌های ناوبری بوده است.

وی یادآور شد: هر اتفاقی که در دریا رخ می‌دهد کمترین زمان برای رسیدن به محل حادثه حداقل ۲۰ سال است و باید کشتی‌هایی با پمپ‌های آتشخوار وارد عمل شود و اطفای حریق نیز کار هواپیما و بالگرد نیست و تحت شرایط خاصی باید آتش اطفا شود.

دریادار حکیمی بابیان اینکه اظهارنظر درباره حادثه نفت‌کش سانچی مستلزم نظر کارشناسی است، به اقدامات نیروی دریایی اشاره و اضافه کرد: نیروی دریایی چند سال قبل اقدام به آزادسازی کشتی چینی از چنگال دزدان دریایی کرده است.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر تصریح کرد: توانمندی نیروی دریایی ناشی از توانمندی نیروی انسانی و آموزش‌ها است.

وی با بیان اینکه تصادم در دریا همانند تصادف در جاده امری طبیعی است، تصریح کرد: اظهارنظر درباره علل وقوع این حادثه نیازمند بررسی کارشناسی و رمزگشایی از جعبه سیاه آن است.

901

کد خبر: 897654

وب گردی

وب گردی