آینده پزشکی در اختیار ژنتیک است

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: آینده پزشکی در اختیار ژنتیک است و هدفش این است که با ثروت آفرینی و ایجاد شرکت های دانش بنیان بتواند ایده های جدید را در این حوزه اجرا کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ سورنا ستاری در مراسم افتتاح پروژه ایرانوم در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: امروزه با پزشکی مبتنی بر فرد اتفاقات مهمی در دنیا افتاده است و علم ژنتیک هر روز تحول می یابد.

وی افزود: با تولید دستگاه های ژنتیک و فعالیت محققان ایرانی خارج از کشور، چندین علوم از جمله مهندسی، پزشکی، هنر و ریاضی با هم ادغام شده اند و در این ملغمه، ژنتیک توانسته است همه جور رشته ای را به کار گیرد.

ستاری یادآور شد: اما این سرمایه انسانی است که می تواند با استفاده از علم ژنتیک هزینه ها را از میلیون ها دلار به هزاران دلار کاهش دهد. روند تولید و ارتقای دستگاه های تکنولوژیک در حوزه ژنتیک آنقدر سریع است که یک دستگاه بعد از دو سال دیگر به درد نمی خورد.

وی با اشاره به قراردادهای حوزه علمی فناوری ریاست جمهوری در حوزه NGS گفت: ما با همکاری محققان ایرانی خارج از کشور که ایده های بسیار جدیدی در این حوزه دارند فعالیت گسترده ای را آغاز کرده ایم. حوزه ژنتیک و NGS آینده پزشکی است. اگر اکنون در این حوزه سرمایه گذاری نکنیم، چند سال دیگر متهم می شویم که چرا این کار را انجام نداده ایم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف اصلی از حوزه ژنتیک و NGS ثروت آفرینی فوق العاده و ایجاد شرکت های دانش بنیانی است که می توانند هزینه ها را کاهش دهند و با آنالیز دیتاها و داده های بسیار، روش های جدید پزشکی را ایجاد کنند.

منبع: مهر

202

کد خبر: 897683

وب گردی

وب گردی