توسعه کیفی و کمی در آموزشکده‌های سما /تفکیک رشته‌های سما و کاردانی‌های دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: سعی می‌کنیم از خلاءها و شرایط موجود استفاده حداکثری کنیم و به دور از موازی‌کاری، با استفاده از پتانسیل‌هایی که دانشگاه در آن فعال نیست، در جهت توسعه رشته‌ها، تجهیز آموزشکده‌ها و جذب دانشجو در دوره‌های کاردانی اقدام نماییم.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر علیرضا منظری‌توکلی درباره تفکیک رشته‌های سما و کاردانی‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه هستند، بنابراین ما به دنبال گرفتن رشته‌های مهارتی دانشگاه‌ها نیستیم، اما توسعه کیفی و کمی در آموزشکده‌های سما با توجه به نیازهای اقلیمی و منطقه‌ای را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: سعی می‌کنیم از خلاءها و شرایط موجود استفاده حداکثری کنیم و به دور از موازی‌کاری، با استفاده از پتانسیل‌هایی که دانشگاه در آن فعال نیست، در جهت توسعه رشته‌ها، تجهیز آموزشکده‌ها و جذب دانشجو در دوره‌های کاردانی اقدام نماییم.

معاون دانشگاه و سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سازمان سما از طریق هنرستان فنی‌و‌حرفه‌ای و رشته‌های متناسب با بازار کار در این آموزشکده‌ها به دنبال گسترش آموزش‌های مهارتی و فنی‌و‌حرفه‌ای است.

منظری‌توکلی درباره مشوق‌های جذب و دو برابر شدن جمعیت دانش‌آموزان، بیان کرد: به نظرم بهترین مشوق کیفیت است. افزایش کیفیت آموزش در مدارس برای جذب دانش‌آموزان کافی است. در بحث کیفیت آموزش، اولین حرف را معلم می‌زند و بعد از آن مدیریت، امکانات و تنوع آموزش، انشالله با برنامه‌هایی که وجود دارد در این مسیر گام برمی‌داریم.

منبع: انا

204

کد خبر: 897717

وب گردی

وب گردی