در اجرای سند تحول بنیادین عملکردی متوسط داشتیم

معاون پژوهشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به امکاناتی که در اختیار هست و فرصت‌هایی که داریم می‌توانیم بگوییم در ارزیابی عملکرد نسبت به اجرای سند تحول بنیادین، عملکردی متوسط داشته‌ایم چرا که انتظاراتی که وجود دارد بیش از این‌هاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا علیرضا رحیمی ،گفت: استان‌ها حداقل دو اولویت از اولویت‌های پژوهشی خود را به حوزه همکاری‌های بین خود و حوزه علمیه اختصاص دادند یعنی در بحث تربیت دینی دانش‌آموزان چه اولویت‌هایی داشته و این موضوعات را به پژوهش گذاشتند.

وی ادامه داد: از سالی که اجرای سند تحول شروع‌شده تاکنون فعالیت‌های مختلفی انجام‌شده که بحث تدوین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین یکی از اقدامات سرنوشت‌ساز در اجرای این سند بوده است.

معاون پژوهشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در تدوین زیرنظام‌های سند تحول بنیادین قصور انجام‌شده است، افزود: تاکنون 4 زیرنظام از 6 زیرنظام تدوین‌شده و 2 زیرنظام باقی‌مانده است که امیدواریم با سرعت بیشتری این دو مقوله تدوین و ابلاغ شود.

وی تشریح کرد: اینکه تا چه حد توانستیم به اهداف سند تحول بنیادین دست‌ یابیم مشخص نیست؛ چرا که اهداف سند تحول کمّی نیست که بتوانیم با عدد و رقم بگوییم چند درصد از اهداف سند محقق شده است، البته اخیراً گزارشی از بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش جمع‌آوری‌شده که هنوز گزارش نهایی بیرون نیامده است.

رحیمی عنوان کرد: امیدواریم یکی دو ماه آینده نتیجه این گزارش بیرون بیاید تا دقیق‌تر مشخص شود سند تحول تا چه میزان به اهداف خود نزدیک شده و تحقق پیداکرده است.

وی مطرح کرد: مقام معظم رهبری یکی از دغدغه‌مندترین افراد در بحث پرداختن آسیب‌های اجتماعی بودند که در سخنرانی 19 دی به این موضوع اشاره کردند و کارگروه‌های مختلفی با مدیریت خودشان تشکیل شد.

معاون پژوهشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش عنوان کرد: حدود 16 مورد از آسیب‌های اجتماعی احصاء شده و برنامه‌های متعددی از طریق بخش‌های مختلف فرهنگی در سطح کشور برای مقابله با این آسیب‌ها در حال اجراست که هرکدام از بخش‌ها یک مسئولیتی را بر عهده دارند.

وی استفاده ناصحیح از فضای مجازی، سبک زندگی نادرست و اعتیاد را به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان مطرح کرد و گفت: بحث چالش‌های فضای مجازی یعنی آسیب‌هایی که فضای مجازی به نوجوانان و حتی خانواده‌ها وارد می‌کند، سبک زندگی خانواده‌ها و جامعه ایرانی نیز یکی از مسائلی است که در دستور کار قرار دارد که این آسیب‌ها احصاء شده است.

رحیمی اضافه کرد: با توجه به امکاناتی که در اختیار هست و فرصت‌هایی که داریم می‌توانیم بگوییم در ارزیابی عملکرد نسبت به اجرای سند تحول بنیادین، عملکردی متوسط داشته‌ایم چرا که انتظاراتی که وجود دارد بیش از این‌هاست.

معاون پژوهشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش در پایان تأکید کرد: باید همه تلاش کنیم و به قول رهبری مدیریت جهادی بیشتر باید در ارکان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ما رسوخ کرده تا هر کس وظیفه خود را به نحو احسنت اجرایی کند.
706

کد خبر: 897751

وب گردی

وب گردی