رازهای قصه گویی از زبان 8 هنرمند جهانی

8 هنرمند از چهار قاره‌ی جهان در بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری با همتایان ایرانی خود رقابت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دو داور خارجی نیز در کنار داوران ایرانی قضاوت بخش بین‌الملل این رویداد فرهنگی را برعهده خواهند داشت.

دبیرخانه‌ بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پس از بررسی آثار پایانی 30 قصه‌گو از کشورهای مختلف جهان، اسامی مهمانان خارجی این بخش را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، با انتشار فراخوان انگلیسی و عربی جشنواره قصه‌گویی که در اختیار شبکه‌های قصه‌گویی بین‌الملل قرار گرفت 80 هنرمند آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کردند.

جان تیتی نامی از کنیا

در این میان در دور نخست، تنها 30 اثر نظر هیات انتخاب را به خود جلب کرد و در پایان با بررسی قصه‌ها، شیوه‌ی پرداخت هنرمندان، بررسی بهره‌مندی آثار از فنون قصه‌گویی، به کارگیری لحن و کلام درست در اجرا، تسلط قصه‌گویان در اجرا و تعامل این هنرمندان با مخاطب هشت قصه‌گو امکان حضور در رقابت‌ها را یافتند.

بدین ترتیب بیاتریس مونترو از اسپانیا، باربارا آمارال از برزیل، بانو رضایی از افغانستان، فاطمه فرحت از لبنان، جان تیتی نامی از کنیا، نور آذر اسحاق از مالزی، ریتوپارنا قوش از هند و بیزا آکیوز از ترکیه در روزهای 2 تا 5 بهمن قصه‌های خود را برای مخاطبان روایت خواهند کرد.

ریتوپارنا قوش از هند

قصه‌گوی اسپانیایی پیش‌تر نیز در جشنواره حضور داشته و اثری از او با عنوان «رازهای قصه‌گویی» در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی همچنین از افغانستان، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، برزیل، پرتغال، ترکیه، کلمبیا، انگلیس، آلمان، اوگاندا، شیلی، ایالات متحده آمریکا، لبنان، کاستاریکا، فرانسه، الجزایر، کنیا، لهستان، اسکاتلند، مالزی و هند به عنوان کشورهای30 متقاضی شرکت در این رویداد نام برده است.

502

کد خبر: 897756

وب گردی

وب گردی