دانشگاه آزاد باید تجلی‌ دانشگاه اسلامی به معنای واقعی باشد

سرپرست اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید تجلی‌ دانشگاه اسلامی به معنای واقعی باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، علیرضا شیخ عطار نیز در سخنانی ضمن تشکر از اعتماد دکتر ولایتی در سپردن مسئولیت اداره کل امور بین الملل دانشگاه، گفت: طی همکاری طولانی با دکتر ولایتی، مطالب بسیار مهم اخلاقی، علمی و مدیریتی از ایشان فرا گرفتم.

وی با بیان اینکه دکتر فرهاد رهبر را نیز سالیان درازی است که می شناسم، افزود: ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با ریاست دانشگاه تهران دو جهت متفاوت دارد. به عبارتی خواسته مقام معظم رهبری درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی این است که این دانشگاه تجلی گاه دانشگاه اسلامی به معنای اخص باشد.

شیخ عطار خاطرنشان کرد: دکتر ولایتی در زمان تصدی مسئولیت های مختلف در کشور، یک تئوری داشت که براساس این تئوری، ایران دو مفهوم جداگانه داشت؛ یک مفهوم جغرافیایی و یک مفهوم فرهنگی. ایشان همواره آرزو داشته که مفهوم ایران فرهنگی از باب الهام‌بخشی احیا شود، بر همین اساس نگاه ایشان به فعالیت های برون مرزی و بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای همان تئوری است.

وی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن این تئوری، تصریح کرد: این امر نیاز به یک مطالعه دقیق، تصمیم‌گیری علمی و اقدام شجاعانه دارد که این سه مولفه در قالب یک کار تیمی تحقق پیدا خواهد کرد. امیدوارم بتوانیم در حوزه بین الملل دانشگاه به این مهم دست یابیم.

سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با قدردانی از زحمات دکتر ابراهیمی در زمان تصدی مسئولیت در دانشگاه آزاد اسلامی، برای وی آرزوی توفیق کرد.

کد خبر: 897766

وب گردی

وب گردی