تهران شادی ندارد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت نقش شادی در توسعه یک شهر که در نظریات صاحب نظران حوزه اجتماعی و روانشناسی هم به اثبات رسیده، وجود تنها یک شهر بازی (شهربازی ارم) که آن هم عمری در حدود ۷۰ سال دارد، فاقد توجیه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران شادی ندارد گفت: تنها ۶ هزارم بودجه تهران در سال ۹۵ به توسعه و ایجاد زیرساخت های تفریحی اختصاص داده شده بود .

زهرا نژادبهرام در قالب تذکری در ابتدای جلسه سی و هشتم شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران شادی ندارد بر ضرورت تکمیل پروژه هزار و یک شهر تاکید کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت نقش شادی در توسعه یک شهر که در نظریات صاحب نظران حوزه اجتماعی و روانشناسی هم به اثبات رسیده، وجود تنها یک شهر بازی (شهربازی ارم) که آن هم عمری در حدود ۷۰ سال دارد، فاقد توجیه است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در همین راستا اختصاص شش هزارم بودجه تهران در سال ۹۵ به توسعه و ایجاد زیرساخت های تفریحی و یک هزارم بودجه در سال ۹۶ به همین حوزه نشان از غفلت مجموعه مدیریت شهری پیشین به این مقوله مهم بوده که ضروری است مجموعه جدید حاکم بر شهر تهران بازنگری جدی در این زمینه داشته باشد و نقطه شروع این کار نیز باید در بودجه سال ۹۷ دیده شود.

نژاد بهرام گفت: یکی از اقدامات مثبت دوره پیشین مدیریت شهری در زمینه ایجاد فضاهای تفریحی گردشگری، تلاش و تمرکز بر احداث و بهره برداری از پروژه هزار و یک شهر در غرب تهران بود.

وی اظهار داشت: ابتدا قراربود این پروژه در سال ۱۳۹۰ به صورت مشارکتی مابین شهرداری تهران و بخش خصوصی و در سه فاز، ظرف ۳سال به بهره برداری برسد، منتها اکنون با گذشت ۶ سال کماکان حتی یک فاز پروژه هم به بهره برداری نرسیده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مشکل ناشی از مسائل مالکیتی مابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان زمین شهری شهرداری تهران است.

نژاد بهرام گفت: از شهرداری درخواست می شود باتوجه به کمبود شدید سرانه فضاهای تفریحی و بخصوص شهربازی در سطح شهر تهران، نسبت به سرانجام رساندن پروژه مذکور اقدامات لازم را به انجام برساند.

705

کد خبر: 897780

وب گردی

وب گردی