چشم انداز ۱۴۰۴ باید در دانشگاه‌ها نصب العین باشد

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی به تلاش همه به ویژه دانشگاهیان بستگی دارد.

به گزارش ایسکانیوز،محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک، روز گذشته در حاشیه برگزاری دوره دانش‌افزایی استادان دانشگاه ازاد اسلامی تبریز اظهار کرد: دانشجویان در ایام تحصیل باید بالاترین مهارت‌ها را کسب کند تا بتوانند برای خود و دیگران کارآفرینی و اشتغال ایجاد کنند و در حل مسائل و مشکلات کشور سهیم باشند.

وی با بیان اینکه رسالت دانشجو دانشمند شدن و کسب مهارت‌های عالی است، افزود: همانطور که در بیمارستان همه کادر بسیج می‌شوند تا بیمار سلامتی خود را بدست آورد در دانشگاه نیز محور دانشجو است همه باید تلاش کنند تا علم و دانش و مهارت دانشجویان ارتقا پیدا کند.

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک ادامه داد: دانشجویان باید درک خوبی از وضعیت رشته تحصیلی خود در جامعه داشته باشند و بتوانند راه‌حل ارائه کنند و برای رسیدن از وضع موجود به وضعیت مطلوب توان برنامه ریزی داشته و برنامه ارائه دهند.

قدیری ابیانه، با توجه به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی به تلاش همه به ویژه دانشگاهیان بستگی دارد. هر دانشجو در تحقق اقتصاد مقاومتی صاحب نقش و تأثیر است. تحقق اقتصاد مقاومتی موکول به این است که هر کس در هر موقعیت و جایگاهی که قرار دارد خود را موظف، مسئول و در تحقق آن مؤثر بداند و در راستای تحقق آن گام بردارد.

وی، تصریح کرد: مسئولان دانشگاه‌ها‌ باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی بهره بگیرند. پرهیز از اسراف و حذف هزینه‌های زائد از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ است.

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با توجه به تصور غیرواقعی مردم از درآمدهای نفتی و غیر نفتی دولت گفت: همه مردم گمان می‌کنند که درآمد نفتی دولت بسیار زیاد است در حالی که این‌گونه نیست این تفکر موجب شده مردم از جمله دانشجویان فکر کنند که تامین نیازهای آنها به عهده دولتی است که این همه درآمد در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه جا انداختن این تفکر که چون نفت داریم به کار کردن نیازی نداریم از توطئه‌ها و نقشه‌های استعمار است تصریح کرد: نگاه مردم نسبت به مسائل باید مصلحانه و واقع بینانه باشد، واقع بینی لازمه پیشرفت است. البته شخص واقع بین باید آرمان گرا هم باشد و برای رسیدن به آرمانها تلاش کند.

قدیری ابیانه تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نزدیک به ۲۴ هزار دانشجو دارد. همه این دانشجویان باید واقعیت های اقتصادی و مالی کشور از جمله میزان درآمدهای نفتی را بدانند. دانشگاه باید وضعیت موجود کشور را برای دانشجویان تشریح کند و ابعاد اقتصاد مقاومتی را بشناساند و برای آنان دوره‌های کارآفرینی برگزار کنند و کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی برای استادان و دانشجویان تشکیل دهد و ترتیبی اتخاذ کند تا بین آنها تبادل فکر انجام پذیرد.

وی گفت: دانشگاه یک بستر مناسب و زمینه ای برای پیشرفت است. چشم انداز ۱۴۰۴ باید در دانشکده های دانشگاه‌ها نصب العین باشد و دانشجو باید هدایت کننده کشور به مسیر چشم انداز باشد و برای آن تلاش کند.

منبع:ایرنا

204

کد خبر: 897788

وب گردی

وب گردی