رسانه بی‌طرف وجود ندارد و این ادعا تنها گول‌زدن مخاطب است/بالابردن قدرت تفکر یکی از شاخص‌های رسانه مسئول است/به‌زودی دوره‌های آموزشی خبرنگاری "مثبت‌نگر" را برگزار خواهیم کرد

مدیرعامل خبرگزاری فارس در همایش «خبر خوب، رسانه مسئول» گفت: رسانه ی بی طرف معنایی ندارد و ادا و ادعای بی طرفی، خود نوعی گول زدن است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس در همایش «خبر خوب، رسانه مسوول» گفت: این همایش با هدف توجه به یکی از غفلت های رسانه ای تشکیل شده است.

وی افزود: این همایش با تاریخ 26 دی ماه که در تاریخ، یاس و نا امیدی را از ایران به پایان رساند، همزمان شده است که به فال نیک می گیریم.

مدیر عامل خبرگزاری فارس تاکید کرد: انسان همواره در مسیر شدن است و در حال حرکت به سوی امید است و همه ی ابزار زندگی جهت رشد و تعالی انسان ها وسیله است.

تیرانداز خاطر نشان کرد: رسانه نیز یکی از همین ابزارهاست که لازم است مخاطبانش را رشد دهد و انتشار بی قاعده اخبار منفی روحیه ای کسل کننده از انسان بروز می دهد.

وی افزود: هم چنین شاخص دیگر برای رشد و تعالی بشر، دانش و تفکر است که امروز دانش بشری به این نشان رسیده است که برای تعالی انسان ها باید از قدرت تفکر بهره گرفت.

مدیر عامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: خبر خوب، خبری است که با اطلاعات دقیق، صحیح و به موقع مخاطب را آگاه سازد که مخاطب افکار خودش را بسازد.

وی ادامه داد: چون اخبار ناقص، مبهم و غیر دقیق نه تنها به مخاطب کمک نمی کند بلکه سطح او را به عنوان یک انسان بی اختیار تقلیل می دهد و این انسان تمام اخبار منفی و شایعات را می پذیرد چون عادت کرده مصرف کننده باشد.

تیرانداز ادامه داد: اصولا رسانه ی بی طرف معنایی ندارد و ادا و ادعای بی طرفی، خود نوعی گول زدن است هم چنین موضع گیری فاقد استدلال کافی نیست و چه بسا مخرب نیز باشد و بالا بردن قدرت تفکر در بین مخاطبان یکی از ویژگی های رسانه ی مسئول است.

مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: تقلید ما در موضع انتشار اخبار بد و افراط در آن، حال جامعه را بد کرده است و این سیاه نمایی های بی قاعده حتی در دید و بازدیدهای خانوادگی هم رسوخ پیدا کرده است گویی رسانه ها چشمشان را روی زیبایی ها و خوبی ها بسته اند.

او افزود: احساس می شود که مردم عصبانی تر و کم تحمل تر شده اند که دعواهای سیاسی کم ارزش و قدرت طلبی های برخی جناح های سیاسی مزید بر علت شده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس خاطر نشان کرد: چاره ی کار هدفمندی و توجه به اهداف متعالی است که رسانه باید بتواند این موضع را برای خود و مخاطبان یادآوری کند چون هرچه هدف متعالی تر باشد تصمیمات شایسته تر می شود البته که متعالی ترین هدف بندگی پروردگار است که در این هدف والا نیز رسانه ها باید به نقش موثر خود عمل کنند.

تیرانداز تصریح کرد: جامعه و مخاطبان جریانی را گرامی می شمارند که پیشرفت ایران را به عنوان هدف دنبال کند و منافع حزب و اشخاص را در نظر نگیرد هم چنین همه ی ما داغدار فاجعه ی آتش گرفتن کشتی نفتکش هستیم که عده ای تصور می کنند منظور از خبر خوب این است که چشم به واقعیت ببندیم و خودمان را گول بزنیم اما این حرکت مخدر گونه مانع رشد کشور می شود که چگونگی بیان و انتشار اخبار منفی اهمیت دارد.

کد خبر: 897809

وب گردی

وب گردی