ماجراهای یک خانواده سه نفره در «اتاق تاریک»

«روح الله حجازی» کارگردان فیلم «اتاق تاریک» درباره فیلمش می‌گوید: این فیلم به روابط آدم‌ها می‌پردازد. قصه فیلم حول محور یک خانواده سه نفره می‌گذرد و روایت‌گر ماجراهایی است که برایشان رخ می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، «اتاق تاریک» پنجمین ساخته «روح‌الله حجازی» پس از فیلم‌های «درمیان ابرها»، «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «مرگ ماهی» است. حجازی که با فیلم «اتاق تاریک» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره وجه اشتراک فیلم جدیدش با آثار قبلی‌اش می‌گوید: «اتاق تاریک» روایت‌گر روابط آدم‌هاست. فیلم درباره یک خانواده سه نفره است که ساره بیات و ساعد سهیلی (در نقش زن و شوهر) و علیرضا میرسالاری (در نقش فرزند خردسال آنها) این خانواده را شکل می‌دهند. این خردسال در فیلم متفاوت ظاهر شده و بازی درخشانی از خود نشان داده است.

حجازی در ادامه می‌افزاید: قصه فیلم حول محور این خانواده سه نفره می‌گذرد و روایت‌گر ماجراهایی است که برایشان رخ می‌دهد. نکته دیگر در داستان فیلم، اختلاف سنی این زوج است که زن از شوهرش بزرگتر است و این نکته در درام فیلم وجود دارد. به نوعی قصه فیلم، یک درام اجتماعی همراه با قصه‌پردازی و موضوعی به‌روز و جدید است.

این فیلمساز با اشاره به تعدد لوکیشن‌ها در فیلم «اتاق تاریک» می‌گوید: این فیلم فضاهای متنوعی دارد و نسبت به آثار قبلی‌ام، تک لوکیشن نیست.

البته در «اتاق تاریک» خانه به عنوان تک‌لوکیشن محوریت قصه است اما از لوکیشن‌های دیگر هم در فیلم بهره برده‌ایم.

او درباره شرایط تولید فیلمش بیان می‌کند: همه عوامل فنی فیلم به خوبی کار کردند. پیمان شادمانفر به عنوان مدیر فیلمبرداری، کارن همایونفر به‌عنوان آهنگساز و دیگر عوامل خوب فیلم که تلاش بسیاری داشتند. یک نوع هارمونی در اجرای فیلم وجود دارد تا همه به صورت یکدست کار را به سرانجام برسانند و این فیلم مدیون تلاش تمام عزیزان است. حتی بازیگران فرعی هم سعی کردند هم‌پا و هم‌اندازه بازیگران اصلی در فیلم حضور داشته باشند و نقش‌های مهمی را ایفا کنند.

حجازی می‌گوید: با توجه به تجربه ساخت 5 فیلم، بعد از فیلم «مرگ ماهی»، «اتاق تاریک» دومین فیلمی است که نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان اثر بودم. «اتاق تاریک» در زمینه فیلمنامه‌نویسی تجربه متفاوتی برایم بود. موضوع به‌شدت حساسی را خلق کردیم و سعی داشتیم که از عهده روایت آن برآییم که هم به‌خوبی دغدغه و مسئله اصلی را طرح کرده باشیم و هم درگیر ممیزی نشویم.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.

501

کد خبر: 897816

وب گردی

وب گردی