هجمه رسانه‌های غربی علیه بنیان‌های فکری و فرهنگی کشور

رییس صداوسیما با اشاره به اهمیت وزارت آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما در ارتقاء فرهنگ عمومی گفت: باید یک کمیته مشترک دائمی با حضور نمایندگان رییس سازمان و وزیر آموزش و پرورش تشکیل شود تا با همفکری و هم‌افزایی، برنامه‌های ویژه‌ای را برای تعالی فرهنگ اسلامی ـ ایرانی طراحی و اجرا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی‌عسکری در نشست مشترک معاونان و مدیران ارشد سازمان صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش افزود: قرارگاه «معلم و مدرسه» با حضور معاونت‌های صدا، سیما و فضای مجازی در رسانه ملی تشکیل شده است و در این زمینه نیز وزارت آموزش و پرورش باید نقش‌آفرینی کند.

رییس سازمان صداوسیما با اهمیت افزایش سرمایه اجتماعی گفت: قطعاً در این زمینه همکاری مشترک سازمان صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش بسیار موثر خواهد بود و در این مسیر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در همه استان‌های کشور بلندگوی آموزش و پرورش خواهند بود تا با همکاری یکدیگر کار درخوری انجام دهیم.

رییس صداوسیما با تأکید بر اهمیت هم‌افزایی بین رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای تعالی فرهنگ کشور گفت: در این زمینه لازم است تا آموزش‌وپرورش با تمامی ظرفیت‌های موجود وارد عمل شود؛ چرا که توفیقات این هم‌افزایی، عاید ملت و کشور می‌شود.

علی‌عسکری در این دیدار به تلاش رسانه ملی برای افزایش بهره‌وری نظام آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: رسانه ملی با موضوعات مختلفی در جامعه سروکار دارد اما پرداختن به موضوع آموزش‌وپرورش که مسؤولیت تربیت و پرورش بخش بسیار مهمی از جامعه را بر عهده دارد از اولویت‌های رسانه ملی است.

رییس رسانه ملی با اشاره به اجرای طرح تکریم علم و احترام به دانش‌آموزان در رسانه ملی گفت: شبکه دو سیما مسئولیت مستقیم اجرای این طرح را بر عهده دارد اما در سایر شبکه‌ها نیز به این موضوع پرداخته خواهد شد و بر همین اساس کمیته دائمی میان رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای برنامه‌سازی و ساخت سریال‌های آموزشی و متنوع می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

علی‌عسکری با اشاره به هجمه رسانه‌های غربی علیه بنیان‌های فکری و فرهنگی کشور تصریح کرد: با وجود تلاش‌های دشمن برای انفعال رسانه ملی در برابر ماهواره‌ها و فضای مجازی، صداوسیما همچنان باقدرت به کار خود ادامه می‌دهد و روز به روز برتوفیقات آن افزوده می شود.

رییس رسانه ملی، معلمان را اسوه‌ و الگوی جامعه توصیف و تاکید کرد: از شخص وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم تا فهرستی از معلمان نمونه و برجسته کشور در استان‌های مختلف را به ما معرفی کند تا با دعوت آن‌ها در برنامه های مختلف و تاثیر گذار، هم قدردان آن ها باشیم و هم سبک زندگی شان را به مخاطب معرفی کنیم.

اهمیت حضور معلمان و دانش‌آموزان در فضای مجازی، بخش دیگری از سخنان علی‌عسکری بود که وی در این باره تأکید کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با مهیا کردن زیرساخت‌های شبکه اجتماعی مناسب، فضای امن و مطمئنی برای حضور معلمان و دانش آموزان و ارائه آموزش‌های مجازی به آن‌ها فراهم کند.

رییس رسانه ملی با اشاره به تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در شبکه‌های مختلف سیما گفت: ما از حضور نماینده ویژه آموزش و پرورش در هر یک از این هیات‌های اندیشه‌ورز استقبال می‌کنیم و آن را یک فرصت برای فرهنگ کشور می‌دانیم.

وزیر آموزش‌وپرورش: نیازمند حمایت رسانه ملی هستیم

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌ و پرورش نیز در این دیدار با تشکر از همراهی موثر رسانه ملی درخصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور همچنان نیازمند حمایت جدی رسانه ملی هستیم و خوشبختانه با همکاری شبکه دو سیما و فضاسازی‌های روانی و فرهنگی در کشور، فاصله آموزش‌وپرورش با جامعه کمتر شده و مقبولیت آن نیز افزایش پیدا کرده است.

بطحایی اجرای سند تحول بنیادین را یکی از وظایف اصلی و مهم این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی آموزش‌وپرورش، انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان کشور است و ما با توجه به شرایط سخت و پیچیده فرهنگی، کار دشواری پیش رو داریم و به شدت به کمک رسانه ملی نیازمندیم.

بطحایی با اشاره به وجود ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور، ۵۲۰ هزار کلاس درس و قریب به یک‌ میلیون نیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: ما و همه همکارانمان در وزارت آموزش‌ و پرورش در تلاش هستیم تا مشکلاتمان کمتر شود و بر همین اساس از رسانه ملی درخواست می‌کنیم تا ما را در این مسیر یاری کند.

وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف اجرای سند ۲۰۳۰ اشاره و تأکید کرد: برخی عنوان کردند که بعضی از ابعاد سند ۲۰۳۰ در برخی از مدارس کشور در حال اجراست و بلافاصله این موضوع را با جدیت دنبال کردیم که چنین اتفاقی در سیستم آموزش‌وپرورش کشور نیفتد.

در این نشست تنی چند از معاونان و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما نظرات و دیدگاه‌های خود را برای افزایش همکاری‌ها و تعامل بیشتر ارائه کردند.
706

کد خبر: 897825

وب گردی

وب گردی