وام مناطق زلزله زده غرب کشور به صورت یکجا پرداخت نمى شود/4 درصد از بازپرداخت وام برعهده مردم است

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن کشور گفت: وام به صورت یکجا به حساب مردم پرداخت نمی شود، بلکه متناسب با پیشرفت کار مبلغ موردنظر به حساب آنها واریز خواهد شد.

مجید جودی، مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درخصوص بروکراسی های صورت گرفته در بنیاد مسکن جهت پرداخت وام و تسهیلات به زلزله زدگان غرب کشور گفت: سهل الوصول ترین راه حلی که بانک مرکزی جهت پرداخت وام اتخاذ می کند، پرداخت وام از طریق ضمانت سفته زنجیره ای است. زمانی که بانک مرکزی اقدام به پرداخت وام می کند، به طور حتم می بایست ضمانتی را از درخواست کننده وام دریافت کند که اکنون آسان ترین راه را جهت اخذ ضمانت در قبال پرداخت وام، برای مردم این منطقه در نظر گرفته است.

به گفته او، کارمندان دولت زمانی که اقدام به دریافت وام می کنند می بایست سندی را به عنوان ضمانت ارائه دهند، این در حالیست که دولت تصویب کرد تا مردم زلزله زده از طریق سفته قادر به دریافت وام باشند.

جودی با تاکید بر مبلغ در نظر گرفته شده برای وام مناطق زلزله زده اظهار داشت: دولت مبلغ 40 میلیون تومان را به عنوان مبلغ وام برای مناطق زلزله زده درنظر گرفته که نرخ سفته با مبلغ 20 الی 25 هزار تومان تهیه مى شود که این رقم از مبلغ اصلی وام کسر خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: دولت به بانک مرکزی ابلاغ کرده تا بانک مرکزی برای جلوگیری از اتلاف وقت زلزله زدگان، دفتری را در بنیاد مسکن تهیه کند تا مردم قادر به تهیه سفته در کوتاه ترین زمان ممکن باشند.

به گفته او، مردم زلزله زده خود در جریان هستند که دولت آسان ترین راه را برای آنها در راستای پرداخت وام در نظر گرفته و اعتراضى نسبت به تصمیمات اخیر ندارند.

جودی خاطرنشان کرد: افراد به محض اینکه در ستاد موردنظر حضور پیدا می کنند و اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده را انجام می دهند، از روز آینده آمادگی لازم جهت پرداخت وام موردنظر را خواهیم داشت اما نکته حائز اهمیت اینجاست که وام به صورت یکجا به حساب مردم پرداخت نمی شود بلکه متناسب با پیشرفت کار مبلغ موردنظر به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن کشور در پایان افرود: سود وام بانکی در حال حاضر 18درصد است اما در وامی که برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده 4 درصد آن از سوی مردم و مابقی از طریق دولت به بانک مرکزی پرداخت می شود که مدت بازپرداخت آن 15 ساله است.

401

کد خبر: 897841

وب گردی

وب گردی