برگزاری 120 دوره دانش افزایی در دانشگاه آزاد/لزوم ارتقای کیفی و کمی دوره‌های دانش افزایی اساتید/ راه اندازی سامانه الکترونیکی برای نظارت بر دوره های دانش افزایی

دکتر محمد قربانی گلشن‌‌آبادی گفت: دوره های دانش افزایی اهمیت دارند اما نباید از اهمیت دوره های مهارت افزایی غفلت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر محمد قربانی در نشست دبیران هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در رابطه با دوره های دانش افزایی اساتید گفت: باید در این دوره ها به ارتقا و غنای آن توجه کنیم که این مهم هم ارتقای کیفی را در بر می گیرد و هم ارتقای کمی.

قربانی با بیان این که 40 درصد نظام آموزش عالی کشور در اختیار دانشگاه آزاد است، گفت: حدود ۶۰۰ دوره دانش افزایی در کشور برگزار می شود که چیزی حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ دوره آن متعلق به دانشگاه آزاد است. در حالی که با توجه به تعداد اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تعداد این دوره ها باید صد برابر افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت دوره های دانش افزایی، به غفلت از مهارت افزایی اشاره کرد و افزود: دوره‌های دانش‌افزایی را نهاد رهبری طراحی می کند ولی اجرای دوره های مهارت‌افزایی به دیگر نهاد‌ها سپرده شده است که به درستی به آن توجه نمی شود.

قربانی از نبود اطلاعات لازم از اساتید اظهار نگرانی کرد و گفت: اگر بخواهیم وضعیت موجود را توصیف کنیم نگرانی‌هایی در بخش آمار و اطلاعات اساتید داریم. باید وضع مطلوب را ترسیم کنیم و به سمت آن گام برداریم.

مدیرکل اداره تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی یک سامانه الکترونیکی برای ثبت نام و نظارت بر چگونگی اجرای دوره های دانش افزایی را پیشنهاد داد و افزود: یک مرکز در تهران ایجاد و تمام یا بخشی از دوره های دانش افزایی و جلسات هم اندیشی به صورت متمرکز در آنجا اجرا شود. در کنار این جلسات می توان تورهای علمی بازدید از پژوهشکده ها، موزه ها و بنیادهای علمی را برای اساتید در نظر گرفت.

خبرنگار: محمد توحیدی راد

کد خبر: 898021

وب گردی

وب گردی