منطقه خاورمیانه به محلی برای جولان تروریست‌ها تبدیل شده است

رئیس مجلس تاجیکستان گفت: در حال حاضر متاسفانه منطقه به محلی برای جولان تروریست ها تبدیل شده، هر چند مبارزات موثری در این زمینه انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، عبدالجبار عزیز رئیس مجلس تاجیکستان در دومین مجمع عمومی سیزدهمین کنفرانس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است، طی سخنانی تامین صلح و امنیت در منطقه با اتحاد کشورهای اسلامی را ضروری دانست و اظهار داشت: در حال حاضر متاسفانه منطقه به محلی برای جولان تروریست ها تبدیل شده، هر چند مبارزات موثری در این زمینه انجام گرفته است.

وی همچنین تروریسم را پدیده ای بین المللی خواند که حد و مرز ندارد و دشمنان از آن برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می کنند و در ادامه افزود: برای احترام به اندیشه و تحمل پذیری دین اسلام باید سیمای پاک اسلام را توسعه و ترویج دهیم تا برخی نتوانند از نام اسلام سوء استفاده کنند.

رئیس مجلس تاجیکستان با اشاره به اینکه باید مساعدات خود با افغانستان برای صلح و ثبات امنیت در این کشور را نشان دهیم، گفت: کشور تاجیکستان در همه سازوکارهای منطقه ای همکاری لازم را خواهد داشت اما برخی کوشش ها در منطقه دستاوردهای نامعینی داشته بنابراین خواستار مساعدت سازمان های جهانی با کشورهای منطقه نیز هستیم.

«ما در تاجیکستان همیشه از فلسطین و بیت المقدس حمایت کردیم و قدس را به عنوان پایتخت دائمی فلسطین به رسمیت می شناسیم.»

رئیس مجلس تاجیکستان در خاتمه بر توجه به همکاری ها در حوزه های غفلت شده بین کشورهای اسلامی و همچنین ارتقا امکانات بیشتر و حل نزاع های موجود برای رفع بحث و اختلافات در منطقه و تقویت ارتباط متقابل و پایدار و همه جانبه بین کشورهای اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

304

کد خبر: 898028

وب گردی

وب گردی