نایب رئیس مجلس سودان: ریشه تروریسم را با وحدت خشک کنیم

نایب رئیس مجلس سودان با بیان اینکه جامعه بین‌المللی از اشغالگران صهیونیستی حمایت می کنند، گفت که باید با وحدت ریشه تروریسم را بخشکانیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، عایشه صالح در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در محل هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است ضمن ابراز همدردی با مردم ایران در پی حادثه نفتکش سانچی گفت: امت اسلامی با مشکلاتی مواجه است که تشتت و پراکندگی این مشکلات زمان آن را فرا رسانده که بیش از گذشته برای اتخاذ تصمیمات بسیار مهم آن هم با جهانی با این حجم از تغییر و تحول تلاش کنیم.

وی برقراری امنیت و ثبات را برای هر کشوری مهم خواند و با اشاره به وضعیت مردم فلسطین گفت: سرزمین فلسطین برای ما مسلمانان دارای اهمیت زیادی است نباید اجازه داد که اشغالگران به راحتی مرتکب هرگونه جنایتی در حق فرزندان این امت شوند. اکنون آنها پا را فراتر گذاشته و به قدس شریف و بیت المقدس که برای مردم فلسطین است، چشم دوخته و آن را پایتخت صهیونیست اعلام می کنند.

به گفته وی پیامدهای چنین اعلامی می تواند بسیار خطرناک باشد. متاسفانه امروز جامعه بین‌المللی طرفداری خود را از اشغال فلسطین و اشغالگران صهیونیستی اعلام کرده است که به موجب آن ما هر روز شاهد اعمال وحشیانه صهیونیستها در داخل سرزمین‌های اشغالی هستیم که می‌خواهند مبارزه به حق مردم فلسطین را خدشه‌دار کنند.

نایب رئیس مجلس سودان تاکید کرد که این کشور پشتیبانی خود را از مردم فلسطین اعلام می کند ما معتقدیم باید در سرزمین فلسطین عدل برقرار شود به همین دلیل با هرگونه تصمیم دولت آمریکا درباره مسئله قدس مخالفیم.

وی وحدت میان امت اسلامی را تنها راه خروج از شرایط فعلی دانست و به وضعیت سوریه اشاره و اظهار کرد: شاهد خونریزی در سوریه و همچنین آوارگی مسلمانان میانمار هستیم امروز شاهد فتنه گری در دنیای اسلام هستیم که باید در برابر فتنه گریها بایستیم دشمنان ما به دنبال خدشه دار کردن چهره واقعی اسلام هستند که سرچشمه آن آمریکا است.

عایشه صالح در پایان تاکید کرد که باید ریشه تروریسم را خشکاند و با اتخاذ تصمیمات درست ضمن وحدت با تروریست مقابله کرد.

304

کد خبر: 898051

وب گردی

وب گردی