برخی از اساتید اطلاعات عقدیتی و سیاسی کمی دارند / نشست‌های هم اندیشی خارج از ساعات اداری برگزار شود

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین ابوالقاسم طیبی گفت: باید کارگروه‌هایی ایجاد کنیم تا روند هم‌اندیشی اساتید با جدیت بیشتر و کیفیت بهتری پیگیری و برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران در نشست شورای دبیران هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اساتید، گفت: برخی از اساتید و اعضای هیات علمی اطلاعات عقیدتی و سیاسی کمی دارند، به ویژه نسل جدیدی که وارد دانشگاه‌ها شده اند. اساتید باید در جلسات هم اندیشی به اظهار نظر درباره موضوعات مختلف بپردازند تا از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین طیبی بر همکاری تشکل های اساتید و بسیج اساتید اشاره کرد و افزود: باید کارگروه‌هایی ایجاد کنیم تا روند هم‌اندیشی اساتید با جدیت بیشتر و کیفیت بهتری پیگیری و برگزار شود.

طیبی وظیفه کارگروه ها را آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف اعضای هیات علمی دانست و افزود: باید استادان در نشست‌ها مسائلشان را چه صنفی، چه سیاسی مطرح کنند و اگر این شرایط به وجود نیاید، مشکلات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه وقتی می گوییم «هم‌اندیشی»، اذهان به سمت ارتقای رتبه و جلسات دانش‌افزایی می‌رود، در حالی که در جلسات هم اندیشی، اساتید باید با اشتیاق و بدون توجه به امتیاز و ارتقای شغلی حضور پیدا کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران یکی از کارهایی لازم در برگزاری نشست‌های اساتید، برگزاری این نشست‌ها را در خارج از ساعات اداری دانست و گفت: این نشست‌ها باید توسط خود اساتید اداره شوند تا اطلاعات اعضای هیات علمی رشد پیدا کند. دانشگاه هم نباید این هم‌اندیشی‌ها را در سیکل کار اداری وارد کند.

طیبی جای خالی سامانه جامع اطلاعاتی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را محسوس دانست و افزود: اطلاعات کافی از اساتید نداریم و برخی اساتید و اعضای هیات علمی اطلاعات عقیدتی و سیاسی کمی در اختیار واحدها گذاشته‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر اطلاعات کافی وجود نداشته باشد برنامه‌ریزی دقیقی صورت نمی‌گیرد. نباید صرفاً باید به برنامه‌ریزی کلان بسنده کرد و این برنامه‌ریزی بدون وجود اطلاعات کافی کارساز نیست.

طیبی افزود: هم‌اندیشی یک دهه قبل از آیین‌نامه ارتقای اساتید اجرا می‌شد و فعالیت‌های خوبی در این خصوص در دانشگاه‌ها انجام می‌گرفت اما مترادف دانستن هم‌اندیشی و دانش‌افزایی آسیب زیادی به بحث هم‌اندیشی وارد کرده است. باید راهکاری پیدا کنیم تا بتوانیم هم‌اندیشی را به نگاه اول برگردانیم و تشکیل دوره‌های دانش‌افزایی را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

خبرنگار: محمد توحیدی راد

کد خبر: 898064

وب گردی

وب گردی