نایب رییس مجلس گامبیا: ما باید صدای ملت‌های خود باشیم

نایب رییس مجلس ساحل عاج در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در تهران برگزار شده است، تاکید کرد: ما باید در این سازمان توجه ویژه‌ای به موضوع زنان و حقوق بشر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، تریوات اولا در سخنان خود در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در محل هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است، با اشاره به عضویت کشور ساحل عاج به این کنفرانس از سال ۲۰۰۱، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون پارلمان ساحل عاج همواره تلاش کرده که روابط خود را با کشورهای عضو این کنفرانس در راستای دستیابی به منافع مشترک تقویت کند.

این مقام ساحل عاج همچنین به موضوع فلسطین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی جهان اسلام است. کشورهای اسلامی در این زمینه باید کنار هم باشند و در برابر اقدامات یکجانبه ترامپ و دولت آمریکا در این زمینه موضع روشنی را اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین نایب رییس مجلس گامبیا نیز در سخنانی در این کنفرانس در ابتدا مراتب تسلیت دولت خود را به ملت و دولت ایران در ارتباط با حادثه نفتکش سانچی اعلام کرد و افزود: ما از سال ۲۰۰۹ عضو این سازمان شده‌ایم و تلاش کرده‌ایم که نسلی فعال در این کنفرانس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو این کنفرانس از ظرفیت‌های خوبی به خصوص در زمینه اقتصادی برخوردارند و باید از این ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب به نفع همه کشورهای عضو بهره‌برداری شود، تاکید کرد: جهان اسلام با چالش‌هایی روبروست ولی این چالش‌ها غیرقابل حل نیست و اگر ما از عزم لازم برخوردار باشیم می‌توانیم با اراده سیاسی این مشکلات را حل کنیم.

این عضو مجلس گامبیا با تاکید بر اینکه ما باید صدای ملت‌های خود باشیم، ادامه داد: ما باید رفتار مسالمت‌آمیز مبتنی بر صلح و روامداری را فارغ از نگاه‌های دینی خود در جوامع‌مان گسترش دهیم.

این مقام مسئول در دولت گامبیا همچنین از انتخاب نماینده سنگال به عنوان دبیرکل جدید این کنفرانس استقبال کرد و افزود: امیدواریم در دوره جدید این کنفرانس در کنار موضوعات دیگر به مسائلی چون قاچاق انسان‌ها و موضوع برده‌داری نیز توجه شود.

نایب رییس مجلس گامبیا همچنین به خطرات گسترش افراط‌گرایی و تروریسم در جهان اسلام نیز اشاره کرد و در پایان صحبت‌های خود، گفت: ما می‌خواهیم در این اجلاس حمایت کامل خود را از موضوع فلسطین اعلام کنیم.

304

کد خبر: 898068

وب گردی

وب گردی