نماینده ایذه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتقاد کرد

نماینده مردم ایذه و باغملک با انتقاد از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت که این سازمان هیچگونه اقدامی در خصوص حفظ آثار تاریخی ایذه و باغملک نداشته و استان خوزستان را از شر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خلاص کنید.

به گزارش ایسکانیوز،هدایت‌الله خادمی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: آقای روحانی باور کنید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هیچگونه اقدام موثری برای جلوگیری از تخریب و سرقت آثار تاریخی چند هزار ساله شهرستان‌های ایذه و باغملک نکرده است. اگر این سازمان وجود نداشته باشد حداقل مردم راحت‌تر هستند و خودشان مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند. ایذه با صدها اثر بی‌بدیل هنوز جهانی نشده است.

وی ادامه داد: تندیس مرد پارتی که اوج تکنولوژی گذشته ایران است در موزه ملی باستان به نمایش گذاشته می‌شود ولی کپی آن در ایذه زیر هزاران تن خاک مدفون شده است. استان خوزستان را از شر این سازمان خلاص کنید. قبل از انتخابات قول‌های زیادی به خوزستان داده شد. مثلا انتقال آب به شمال شهر خوزستان و باغملک اجرایی شود. مردم ۷۰ درصد رای دادند ولی هنوز به قول‌تان عمل نکردید.

نماینده مردم ایذه و باغملک بیان کرد: آیا در نظام اسلامی که پیرو حکومت امام علی (ع) است این ظلم نیست که به مردم کنار رودخانه آب شرب ندهیم؟ دستور بفرمایید کارها اجرایی شود.

وی خطاب به رییس قوه قضاییه گفت: ایذه و باغملک شهرستان‌های خوش و آب هوا، محروم و بدون هیچگونه مرکز تفریحی، بدون هیچگونه اشتغال با مردم ولایی و جوانان بیکار است. آیا عدالت است حدود ۱۸۰ نفر افراد جانی تحت عنوان تبعیدی به این مکان‌ها تبعید شوند؟

304

کد خبر: 898106

وب گردی

وب گردی