قلعه‌نویی:ما را وارد حاشیه نکنید، اما ریکاوری تیم ملی به زیان تیم‌های شهرستانی است/ خارجی‌ها از شنیدن 20 ساعت کار روزانه می خندند

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: بازی بسیار سختی نه این بازی تمام بازی‌ها سخت است چون در نیم فصل دوم هم دروازه‌ها کوچک‌تر می‌شود و هم امتیاز‌گیری سخت ‌تر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل صنعت نفت آبادان گفت: عرض تسلیت به خاطر حادثه ناگوار کشتی سانچی. واقعا نشان دادند که یک بار دیگر ملت برتری در همه موارد هستیم. خداوند به خانواده عزیزشتان صبر دهد. بازی بسیار سختی نه این بازی تمام بازی‌ها سخت است چون در نیم فصل دوم هم دروازه‌ها کوچک‌تر می‌شود و هم امتیاز‌گیری سخت ‌تر می‌شود.

وی افزود: در نیم فصل دوم بازیکنان خوبی جذب کردیم و شرایط تیمی بهتری داریم. صنعت نفت هم تیم خوبی است اما ما تلاش می‌کنیم به جمع چهار تیم بالای جدول صعود کنیم. تنها نگرانی ما این است که بازیکنان بازی قبلی را باید فراموش کنند و تمام شده بدانند و به فکر بازی‌های آینده به خصوص دیدار مقابل صنعت نفت باشیم اگر همان کیفیت بازی با سپاهان را داشته باشیم یقیناً می‌توانیم سه امتیاز مسابقه را بگیریم.

سرمربی ذوب‌آهن تصریح کرد: صنعت نفت مهاجمان خطرناکی دارد که اگر بتوانیم ارتباط خط هافبک و مهاجمان آنها را قطع کنیم مانند دیدار با سپاهان قطعاً به هدفمان که کسب سه امتیاز است خواهیم رسید. با توجه به شرایطی که ما داریم می‌توانیم به جمع چهار تیم بالای جدول صعود کنیم. این سه امتیاز می‌تواند به ما برای جدا شدن از تیم‌های بالا جدول و رسیدن به جمع مدعیان کمک زیادی کند.

وی گفت: در نیم‌فصل دوم آرایش تیمی ما عوض شده و بازیکنانی که اضافه شده‌اند به همراه نفرات قبلی به تیم کمک می‌کنند. در نیم‌فصل اول اتفاقات تلخی رخ داد که بعد از پایان لیگ این موضوع را باز خواهیم کرد. نشاط خوبی در تیم ما حاکم است که باعث شده خوب نتیجه بگیریم. سه امتیاز در دیدار صنعت نفت اهمیت زیادی برای ما دارد تا از پایین جدول جدا شویم و به بالای جدول نزدیک‌تر شویم.

قلعه‌نویی درباره جذب سجاد شهباززاده گفت: سجاد را می‌خواستیم چون به بازی او اعتقاد داشتیم. با حضور او می‌توانستیم در کنار سایر مهاجمان خط حمله قدرتمندتری داشته باشیم البته تبریزی در حال حاضر این کار را برای ما انجام می‌دهد اما با توجه به اینکه در سال آینده بازی‌ها فاصله کمتری دارد و ان‌شاءالله در صورت عبور از پلی‌آف لیگ قهرمانان را هم پیش‌رو داریم باید تیم را تقویت کنیم. دنبال جذب یک مهاجم خارجی هستیم که سه بازیکن را مدنظر داریم و در حال رایزنی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین تیم‌های غرب آسیا بودیم. بعد از پلی‌آف در شش بازی گروهی کیفیت ما بالاتر خواهد رفت و ان‌شاءالله بتوانیم همان راهی را که قبلاً با ذوب‌آهن رفتیم را ادامه دهیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه تیم ملی بدون کی‌روش ریکاوری می‌کند و کلاً چه نظری در مورد ریکاوری دارد، تصریح کرد: ما را وارد حاشیه نکنید. به نظر من این ریکاوری به ضرر تیم‌های شهرستانی است. برای بازیکن ساعت شش صبح بلیت گرفتیم تا به تهران برود. بازیکن بدون استراحت کافی می‌رود و می‌آید. این ریکاوری اگر به نفع تیم‌ها نباشد به ضررشان هم هست. یک بازیکن در شهرستان بازی دارد چند سفر انجام می‌دهد و بعد باید به تهران هم سفر کند مثلا اگر ما بخواهیم به اهواز برویم باید سه پرواز حداقل انجام دهیم. در بازگشت هم اگر بازیکن به تهران برود دو پرواز دیگر اضافه می‌شود و در این وضعیت ارتفاع فشار زیادی را به بازیکنان وارد می‌کند. ارتفاع مثل سم است تیم‌ها باید ۳۰ ساعت قبل از بازی ریکاوری داشته باشند و ما سعی می‌کنیم این مسئله را رعایت کنیم. باید برنامه تیم ملی اجرا شود ولی این ریکاوری برای تیم‌های تهرانی خوب است چرا که آنها همانجا بازی می‌کنند و همانجا هم ریکاوری می‌کنند. اگر این بازیکنان همین هفته افت نکنند دو هفته بعد افت می‌کنند.

وی در رابطه با این سؤال که آیا حضور فیزیکی سرمربی در این برنامه ریکاوری مهم نیست، تصریح کرد: بزنیم به جاده خاکی (باخنده) در ایران یک مدیر می‌گوید ۲۰ ساعت کار می‌کنم این اتفاق در جایی کار رخ می‌دهد که برنامه و ساختار نیست. اگر کارها براساس برنامه و ساختار پیش برود چنین مشکلاتی ایجاد نمی‌شود. در جام جهانی فابیو کاپلو سرمربی انگلیس بود او با دریافت چهار گل تیمش حذف شد ولی انگلیسی‌ها همکاری خود را ادامه دادند چرا که کاپلو برنامه و ساختار داشت. وقتی یک مدیر ۲۰ ساعت کار کند برای او تمرکز و فکری باقی نمی‌ماند. ما هم باید به سمت ساختارسازی برویم. کی‌روش هم مربی با برنامه‌ای است و او احتمالاً ساختاری را برای این مسئله در نظر گرفته که در این شرایط غیبتش ضرری نمی‌زند. الان شما به برنامه‌های ما نگاه کنید در همه جای دنیا بحران جهانی آب است اما در برنامه‌های ما هیچ صحبتی از آب نمی‌شود. باید ساختار درست باشد اگر برنامه داشته باشیم مدیر هشت ساعت کار می‌کند، هشت ساعت به خانواده‌اش می‌رسد و هشت ساعت استراحت می‌کند در این وضعیت می‌تواند به اندازه ۶۰ سال خدمت کند. اگر به یک خارجی بگوییم مدیری ۲۰ ساعت کار می‌کند او حتماً به این مسئله می‌خندد.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه سعید آذری دو هفته پیش از وضعیت ذوب‌آهن گله کرده بود، اظهار داشت: او گفت این یک باشگاه بزرگ است که ساختار دارد تعجب می‌کنم که چرا خبرنگاران امکانات داخلی این باشگاه را معرفی نمی‌کنند.ذوب‌آهن ۲۵ میلیارد بودجه داشته که آن را به ۱۲ میلیارد رسانده‌اند. اگر قرار بود تورم را در نظر بگیریم این بودجه باید ۳۵ میلیارد می‌شد اما ما آن را کاهش هم داده‌ایم. قبلاً سازمان ورزش که فعالیت می‌کرد در جلسات شورای ورزش هفت وزیر حضور پیدا می‌کردند اما ورزش با تبدیل به وزارتخانه محدودتر و کوچک‌تر شده است. اولین سالی است که ذوب‌آهن تعهدات خود را درست انجام نداده اما تیم کارش را پیش برده است. ما حدود ۳۰ درصد پرداختی داشتیم اما تیم‌هایی هستند که ۷۰ درصد دریافتی داشته‌اند و اعتراض می‌کنند. از مسئولان کارخانه صادقی و هیأت مدیره ذوب‌آهن خواهش می‌کنم به تیم پول تزریق کنند. افراد قدیمی پول کمی گرفتند و بازیکنان جدید هیچ دریافتی نداشته‌اند اکبر ایمانی به عنوان یک ملی‌پوش به اینجا آمده اما یک ریال نگرفته است. تیمی بوده که مربیان و بازیکنان خارجی‌ها ۷۰ درصد دریافتی داشته است ولی باز هم اعتراض می‌کنند. صادقی باید به این مسئله ورود کند و به باشگاه پول تزریق کند.

602

کد خبر: 898138

وب گردی

وب گردی