تلاش شهرداری شهرکرد برای ایجاد بازارچه در چهار نقطه شهر

عضو شورای شهر شهرکرد گفت: قرار است شهرداری در چهار منطقه در شمال، جنوب، مغرب و مشرق شهر چهار زمین به سازمان میادین دهد تا سازمان میادین در این مکان ها برای مردم ایجاد شغل کند.

مصطفی حیدری با بیان این که آمار بیکاری شهرکرد در رتبه های اول و دوم استان چهارمحال و بختیاری است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شورای شهر شهرکرد علاوه بر وظایف خدمات شهری که باید به شهروندان ارائه دهد در دستور کار خود دارد تا مکان هایی در راستای ایجاد شغل برای مردم ایجاد کند.

وی افزود: قرار است شهرداری در چهار منطقه در شمال، جنوب، مغرب و مشرق شهر چهار زمین به سازمان میادین دهد تا سازمان میادین برای مردم ایجاد شغل کند.

حیدری با بیان اینکه شورای شهر قصد دارد تا بازارچه هایی را در این چهار نقطه ایجاد کند، تصریح کرد: از جمله شغل هایی که قرار است در این بازارچه ها ایجاد شود می تواند به فروش میوه، ماهی، لبنیات و ... اشاره کرد تا مردم شهر دارای شغل شوند.

وی در رابطه با زمانی که این پروژه لازم دارد، گفت: اگر مسوولین مربوطه تلاش خوبی در این راستا داشته باشند احتمال می رود تا شب عید یکسری از بازارچه ها راه اندازی شوند.

عضو شورای شهر شهرکرد در پاسخ به این سوال که برای مقابله با معضل اعتیاد در سطح شهر چه اقداماتی انجام شده گفت: در سطح شهر اینگونه نیست که افراد معتاد حضور داشته باشند.

وی افزود: حدود 2-3 کوچه در منطقه 32 غرب شهر آلودگی دارند که با در نظر گرفتن یک برنامه فرهنگی تمام تلاشمان برای مشاوره دادن به افرادی است که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند.

حیدری تصریح کرد: برای مشاوره و کمک کردن به افراد معتاد ساختمانی خریداری کرده ایم که افراد با مراجعه به این ساختمان ها مشاوره شده و تلاش می کنیم از این راه فرهنگی مشکلشان حل شود.

به گزارش ایسکانیوز، شهرکُرد یکی از شهرهای مرکزی ایران و مرکز شهرستان شهرکرد و استان چهارمحال و بختیاری است؛ شهرکرد در ۹۷ کیلومتری جنوب غرب اصفهان قرار دارد. نام پیشین آن «دِهْکُرد» بوده‌است که پس از تبدیل به شهر (در شهریور ۱۳۱۴ خورشیدی)، به شهرکرد تغییر نام داده شده‌است. براساس آمار سال ۱۳۹۵ خورشیدی، جمعیت شهرکرد برابر با ۱۹۰٬۴۴۱ نفر است.

بر اساس آمار منتهی به تابستان ۹۶، استان چهار محال و بختیاری با نرخ بیکاری ۱۸.۳ درصدی بیکارترین استان کشور شد.

بنابراین گزارش در مجموع ۳۱ استان کشور، در حال حاضر استان سمنان با نرخ بیکاری ۷.۱ درصد دارای کمترین نرخ بیکاری است. همچنین استان چهارمحال و بختیاری با نرخ بیکاری ۱۸.۳ درصدی به عنوان بیکارترین استان کشور محسوب می شود و پس از آن استان کرمانشان با نرخ بیکاری ۱۸ درصدی دارای بیشترین جمعیت بیکار در سطح کشور است.

901

کد خبر: 898179

وب گردی

وب گردی