تجمیع دو اداره در دانشگاه آزاد اسلامی

اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در راستای هم افزایی و افزایش کیفیت خدمات، با تجمیع دو اداره تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم تکریم مدیرکل دفتر توسعه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و از خدمات دکتر علیرضا ایرانبخش در سمت ریاست این اداره قدردانی شد. در راستای هم افزایی و افزایش کیفیت خدمات، این اداره با اداره کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت تجمیع شد و فعالیت خود را با عنوان اداره‌کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد ادامه خواهد داد.

دکتر داوود ثمری مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد، گفت: نام دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و دفتر توسعه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد به دلیل تجمیع (ادغام) به اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت تغییر نام یافته است.

وی با اشاره به محورهای اصلی فعالیت اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت، افزود: توسعه امور آزمایشگاه و تجهیز آن‌ها(ساها)، مدیریت ارتباط با صنعت و مدیریت مراکز تحقیقاتی و قراردادهای برون دانشگاهی از محورهای اصلی اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت به حساب می‌آیند.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد گفت: ساها به همان قوت خود ادامه کار خواهد داد و قطعا اتفاقات خوبی بعد از انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد با سازمان استاندارد در مسائل آزمایشگاهی رخ خواهد داد. بنابراین آزمایشگاه‌ها در کنار ارتباط با صنعت می‌توانند درآمدزا باشند و زیرساخت‌ها هم نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا می‌کنند.

شناسایی پتانسیل‌های صنعتی هر استان در اولویت

وی در این باره اضافه کرد: شناسایی پتانسیل‌های صنعتی هر استان در اولویت کار ما قرار خواهد داشت چراکه هر یک از استان‌ها در رابطه با صنعت از توانمندی‌های خاصی برخوردار هستند. بنابراین دانشگاه‌ آزاد اسلامی در همه شهرهای ایران به توانایی صنعتی استان‌ها توجه جدی نشان خواهد داد.

ثمری گفت: بیش از 90 هزار بنگاه صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی جزو معدود دانشگاه‌هایی است که در کنار شهرک‌های صنعتی واحد دارد. بنابراین ما با استفاده از این پتانسیل‌ها می‌توانیم بسیاری از موانع و مشکلات صنعتی و ارتباط علم با صنعت را برطرف کنیم.

مراکز تحقیقاتی به صورت تقاضامحور به فعالیت خود ادامه می‌دهند

وی ادامه داد: قطعا اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت از رهنمودهای دکتر رهبر و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد اهداف توسعه کشور استفاده خواهد کرد. تولید دانش و حرکت در مسیر دانش باید در مراکز تحقیقاتی اتفاق بیافتد، اگر مراکز تحقیقاتی ماموریت گرا باشند، بسیاری از پروژه‌های علمی و صنعتی فعال و اجرایی می‌شوند. بنابراین یکی از رویکردهای در آینده این است که مراکز تحقیقاتی به صورت تقاضامحور به فعالیت خود ادامه دهند.

ثمری با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید ارتباط خودش را با صنعت تقویت کند، گفت: اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت تمام تلاش خود را برای ارتقا و توسعه کشور، صنعت و تولید دانش انجام می‌دهد.

منبع: آنا

کد خبر: 898200

وب گردی

وب گردی