دانشگاه آزاد باید یک دانشگاه الگو در کشور شود/ایجاد مرکز اندیشه ورزی اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر کل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین ظرفیت را از دانشجویان، اساتید و کارکنان دارد و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند که دانشگاه آزاد باید یک دانشگاه الگو در کشور شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیر کل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد در اولین نشست شورای سیاستگذاری تشکل های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش مثبت و موثر زنان در جامعه و حضور در دانشگاه گفت : در حال حاضر درصددیم تا جذب بیشتری از خانم ها در هیات علمی دانشگاه ها خصوصا دانشگاه آزاد داشته باشیم و به زودی مرکز اندیشه ورزی اساتید در دانشگاه آزاد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت حضور بانوان در اجتماع افزود: در حوزه بانوان در کشور با توجه به شرایط خیلی بهتر می توانستیم کار کنیم و تلاشمان براین است که نقش بانوان در حوزه های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی را پررنگ تر کنیم.

مدیر کل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با اشاه به کمبود حضور زنان در بعضی امور گفت : یکی از مشکلاتی که در این راه وجود دارد خیلی از خانم ها ممکن است بسیاری از فعالیتهایشان بعد از اتمام دوره تحصیلی متوقف شود و حس بطالت و بیهودگی داشته باشند، در واقع زنان به دلیل تفاوت نقشی که با مردان دارند باید هماهنگی بیشتری را بین نقش در اجتماع و حضور در خانواده داشته باشند، اینجا ما نیازمند این هستیم که بگوییم بانوی انقلابی چه فرمی درجامه باید داشته باشد و جمع بین خانه داری و همسر داری را چگونه می توان جمع کرد.

دکتر قربانی افزود: در حال حاضر اساتید خانم بسیاری داریم که در دانشگاه ها مشغول به تدریس هستند و در حال حاضر حدود 90 استاد تمام وقت خانم داریم اما در عین حال نقاط ضعفی هم وجود دارد، مثلا در مقاله نویسی که اگر 1000 مقاله را بررسی کنید خواهید دید دربسیاری امور شاید یک مقاله هم از یک خانم نباشد .

وی با اشاره به نقش فعالیت در حوزه فرهنگی در دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر براساس الگوهای هیات های اندیشه وزی و اتاق های فکر تعبیه شده است و چیزی که باید توجه کنیم این است که در آن سوی مرزها غربی ها چه مطالعاتی را در انقلاب ما انجام می دهند و چقدر از پایان نامه های دانشجوهای ایرانی در خارج از کشور درباره ایران است .

مدیر کل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین ظرفیت را از دانشجویان، اساتید و کارکنان دارد و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند که دانشگاه آزاد باید یک دانشگاه الگو در کشور شود، که با تلاش و هدفمندی می‌توانیم به این جایگاه برسیم.

خبرنگار : ندافراهانی

کد خبر: 898219

وب گردی

وب گردی