دو کره با پرچم اتحاد در افتتاحیه المپیک زمستانی رژه خواهند رفت

کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که دو کره به نمایندگی از شبه جزیره کره ،با یک پرچم مشترک در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی رژه خواهند رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی ، طی مذاکراتی که بین دو کره در روستای خالی از سکنه پانمونجوم در داخل منطقه غیرنظامی (DMZ) اتفاق افتاد، دوکره توافق کردند تا با یک پرچم به نمایندگی از شبه جزیره کره در مراسم افتتاحیه شرکت کنند.

همچنین دو کره تصمیم گرفتند تا زنان تیم هاکی روی یخ آن ها به طور مشترک و با یک تیم در مسابقات المپیک زمستانی که یک ماه دیگر در پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می گردد، حضور پیدا کنند.

پیش از این سارا ماری، مربی تیم هاکی بانوان کره جنوبی به تشکیل تیم مشترک هاکی بانوان دو کره اعتراض کرده بود و گفته بود که این کار باعث افت بازیکنانش می شود.

مقام‌های کره شمالی و کره‌ جنوبی امروز (چهارشنبه) برای سومین بار در حدود ۱۰ روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند تا مذاکرات‌شان در مورد همکاری بر سر اجرای بازی‌های المپیک را ادامه دهند.

نشست‌های اخیر مقام‌های دو کره درباره شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی باعث نزدیکی موقت میان آنها شده است اما عدم تمایل کره شمالی برای مذاکره بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای‌اش موجب شده که خوش‌بینی نسبت به تداوم آشتی میان دو طرف وجود نداشته باشد.

کد خبر: 898258

وب گردی

وب گردی