30 درصد تصادفات آزادراه قزوین- زنجان واژگونی است/ مشکلات ایمنی آزادراه باید هرچه سریعتر برطرف شود

 رئیس پلیس راه راهور از دادستان قزوین برای حساسیت در مورد وضعیت آزادراه قزوین- زنجان و ورود به این موضوع تقدیر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به دنبال دستور حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین مبنی بر ممنوعیت دریافت عوارض در آزادراه قزوین_ زنجان تا رفع کامل مشکلات این آزادراه، سردار محمدحسین حمیدی -رئیس پلیس راه راهور ناجا ، ضمن تقدیر از ورود به موقع و حساسیت ویژه دادستان قزوین برای رفع مشکلات ایمنی این آزادراه، ابراز امیدواری کرد که این مشکلات در اسرع وقت توسط پیمانکار مربوطه رفع شود.

سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین هم با اشاره به درآمد حدود 200 میلیون تومانی شرکت ملی آزادراه های قزوین از چهار عوارضی قزوین _ کرج، قزوین _ زنجان، قزوین _ تاکستان و کنارگذر قزوین به اتوبان‌کرج گفت: مطابق قانون 15 درصد از درآمد مذکور به منظور بهسازی آزادراه باید در اختیار اداره راه استان قرار گیرد.

وی افزود: بنابر اعلام اداره راه قزوین، طی سال های گذشته تخصیص 15درصد عوارض دریافتی جهت بهسازی آزادراه رخ نداده و هم اکنون شرکت ملی آزادراه های قزوین مبلغ بسیار قابل توجهی به اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بدهکار است.

بیگلری با تاکید بر اینکه همین امر منجر به کند شدن عملیات بهسازی آزادراه قزوین - زنجان و رفع مشکلات ایمنی آن شده است، تصریح کرد: اقدامات خوبی در این زمینه از سوی اداره کل راه و ترابری استان قزوین صورت گرفته است اما به دلیل کمبود اعتبارات و پرداخت نشدن مطالبات از سوی شرکت ملی آزادراه های قزوین این روند با کندی پیش می رود.

وی تصریح کرد: خراب بودن روکش آسفالت و وجود چاله های متعدد، عدم نصب روشنایی مناسب در طول مسیر، عدم نصب نیوجرسی لازم، شانه سازی ناکافی در طول مسیر، عدم نصب گاردریل در طول مسیر، عدم ایجاد پارکینگ های مناسب، صیقلی شدن آسفالت مسیر که منجر به سر خوردن خودروها بخصوص در زمان بارش برف و باران می شود و وجود ورودی و خروجی های متعدد علی رغم ممنوعیت در طول مسیر بخشی از مشکلات آزادراه قزوین - زنجان است.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان این که ۳۰ درصد تصادفات این آزادراه از شکل واژگونی است گفت: خستگی و خواب آلودگی رانندگان در کنار نامناسب بودن جاده علت عمده ابن تصادفات است.

وی گفت: دستور دادستان قزوین به دنبال مشکلات ایجاد شده و جلسه ای با حضور ایشان و دستگاه های امدادی، اداره کل راه و ترابری، پلیس راه و شرکت آزادراه های استان قزوین صادر شد و برابر این دستور، دریافت عوارض در هر چهار آزادراه قزوین ممنوع شد و خودروها بدون پرداخت عوارض می توانند در این مسیرها تردد کنند.

وی گفت: دستور دادستان تا زمان پرداخت مطالبات اداره کل راهداری استان و صدور دستور جدید، برقرار و لازم الاجراست.

میزان

700

کد خبر: 898265

وب گردی

وب گردی