اولویت‌ اصلی ما آموزش اعضای شورای شهرها است/ افزایش 10 میلیارد تومانی بودجه شورای عالی استان‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: آموزش اعضای‌ شورای شهرها در سراسر کشور از اولویت‌های جدی ما است و متناسب با بودجه ما شکل خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران مرتضی الویری‌ رئیس شورای عالی استان‌هاصبح امروز‌(پنج‌شنبه) پیش از حضور در دومین اجلاس‌ عمومی شورای عالی استان‌ها در دوره پنجم با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت‌ کاری ما بازگشت به قانون اساسی و پیاده کردن اصول آن در امر شوراها است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در قانون اساسی این شورا به عنوان یک مرجع برای رفع‌ تبعیض‌ معرفی شده است، افزود: اگر تبعیض‌ در کشور است، شورای عالی استان‌ها به این مسئله می‌پردازد.

وی تصریح کرد: مسئله تعادل‌ منطقه‌ای و دخالت در بودجه سالیانه‌ که شوراهای‌ شهر باید در این زمینه دخالت کنند و تا حالا چنین دخالی نداشته‌اند از موضوعات کاری ما است.

الویری‌ افزود: بر مبنای اصول قانون اساسی و همچنین قانون شوراها تکالیفی‌ برای شورای عالی استان‌ها تعیین شده است که ما وظایف‌ خود را طبق‌ آن احصا‌ء و متناسب با آن بودجه را تنظیم می‌کنیم‌.

وی با بیان اینکه بودجه شورا قبلاً 20 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق این مبلغ به 30 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، اما در بررسی‌های بعدی سعی می‌کنیم بودجه را در مسیر اولویت‌ها قرار دهیم.

الویری‌ با بیان اینکه آموزش اعضای‌ شورای شهر در سراسر کشور از اولویت‌های جدی ما است، بیان کرد: ایجاد اتوماسیون‌ و ارتباط‌ ارگانیک‌ و زنده از شورای عالی استان‌ها با شورای روستاها مورد دیگری است که ما به آن خواهیم پرداخت و متناسب با این بودجه شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ اولویتی بین استان‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از 75 عضو شورای عالی استان‌ها، 4 نفر مربوط به تهران هستند، بنابراین یک حرکت مشترک بین استان‌ها وجود دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: یکی از مواردی که به شدت به آن حساس هستیم منع تبعیض‌ است، زیرا ما تمام کشور را یکپارچه‌ می‌بینیم و شورای عالی استان‌ها متولی کل کشور است.

۷۰۵

کد خبر: 898313

وب گردی

وب گردی