معتمدی: فیلم «سوء‌تفاهم» در عین پیچیدگی محض سادگی مطلق دارد

احمدرضا معتمدی کارگردان فیلم «سوء‌تفاهم» می‌گوید: داستان «سوء‌تفاهم» درباره یک گروگان‌گیری است و این فیلم به پیچیدگی محض در سادگی مطلق می‌پردازد.

به گزارش ایسکانیوز، احمدرضا معتمدی درباره قصه فیلمش، گفت: داستان «سوء‌تفاهم» حول محور یک گروگان‌گیری می‌گذرد که طی آن، تعدادی از دانشجویان سینما دختر ثروتمندی را به امید بازیگر شدن گروگان می‌گیرند اما به تدریج ماجرای گروگان‌گیری پیچیده می‌شود تا جایی که دیگر تشخیص واقعیت و خیال ناممکن جلوه می‌کند. با این اوصاف، مخاطب با تماشای فیلم شاید احساس کند که با فیلم جنایی روبه‌رو است اما زمانی‌که با ادامه فیلم روبه‌رو می‌شود، فکر می‌کند که فیلم عاشقانه است... اگر بخواهیم به ژانر فیلم اشاره کنم باید بگویم فیلم در ژانر کمدی، رمانس و تریلر است.

او همچنین درباره قصه «سوءتفاهم» ادامه می‌دهد: پیچیدگی محض در سادگی مطلق، تنها تعریف کلی است که می‌توانم از داستان فیلم بیان کنم. به اعتقاد من فیلم به حدی ساده است که اگر کودکان هم به تماشای آن بنشینند، متوجه داستانش می‌شوند.

معتمدی گفت: به هر حال زبان فیلم، سینما است و در آن ترجمه موفقی از فلسفه به زبان سینما ارائه داده‌ام. البته فیلم به نوعی بی‌زمان و مکان هم است.

این کارگردان درباره حضورش در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر معتقد است: مسلما جشنواره برایم خیلی اهمیت دارد اما مهم‌ترین مسئله راضی بودن از کار خودم است. این که وجدانم آسوده‌ باشد تا هزینه مصرف شده برای فیلم به خاطر ارتقای فرهنگ مردم جامعه است و اگر به فکر ایجاد سرگرمی برای مردم هستیم، باید توأمان نشاط و آگاهی را به آنان انتقال دهیم.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن 1396 به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.

500

کد خبر: 898550

وب گردی

وب گردی