نگاه منتقدان به بخشنامه اخیر معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، سیاسی است

نماینده رئیس دانشگاه آزاد در هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان با اشاره به بخشنامه اخیر معاونت فرهنگی این دانشگاه گفت: عده‌ای به انتقاد از این بخشنامه پرداخته‌اند که گمان می‌رود با دید سیاسی و حزبی به این موضوع نگاه می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی سعادتی‌پاریزی نماینده رئیس دانشگاه آزاد در هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان در رابطه با ابلاغ بخشنامه 8 ماده‌ای معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه این بخشنامه تکمیل کننده بخشنامه‌های گذشته معاونت فرهنگی در این زمینه است، ادامه داد: عده‌ای به انتقاد از این بخشنامه پرداخته‌اند که گمان می‌رود با نگاه سیاسی و حزبی به این موضوع وارد شدند چرا که در گذشته هم چنین بخشنامه‌هایی بوده ولی سخنی به میان نیاورده اند چه بسا که این بخشنامه جامع‌تر و مفیدتر از بخشنامه‌های قبل است.

سعادتی ادامه داد: مگر جامعه دانشگاهی الگوی جامعه شهری ما نیست؟ چرا نباید جامعه دانشگاهی پرچم‌دار موازین انقلاب و اسلام در بخش حجاب و عفاف و آموزه‌های دینی و فرهنگی باشد.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد در هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان اظهار داشت: خانواده‌هایی که با مشقت‌های فراوان فرزندان خود را تربیت می‌کنند و به دانشگاه می‌فرستند امید دارند مسئولین امر مطابق ضوابط شرع، اسلام و انقلاب اسلامی عمل کنند و دانشگاه آزاد اسلامی باید در این امر از تمامی دانشگاه‌ها پیش‌رو تر و فعال‌تر باشد چرا که دانشگاه آزاد اسلامی روییده این انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای از مسئولین به عمد یا غیر عمد به خانواده‌ها خیانت می‌کنند و بعضا مشاهده شده در جامعه دانشگاهی فعلی به جای اینکه مروج فرهنگ اسلامی باشند مروج ولنگاری فرهنگی و بی حجابی هستند.

سعادتی تاکید کرد: متاسفانه بعضی از پوشش‌های فعلی جامعه دانشگاهی ما از فرهنگ برهنگی هم بدتر است که باید با آموزش فرهنگ درست این وضع اصلاح شود، در جوامع آکادمیک دنیا پوشش به سبک خاصی است چرا نباید در جامعه دانشگاهی ما هم چنین باشد؟

وی گفت: عده‌ای بدنبال برهنگی فرهنگی جامعه هستند ولی بدانند که سخت در اشتباه هستند، فرهنگ غنی این ملت که تمام دنیا به آن اذعان دارد پرچم حجاب و عفاف اسلامی که بذر شکوه بندگی است به سلامت به نوک قله فرهنگ ایرانی اسلامی خواهند رساند.

سعادتی ادامه داد: در این بخشنامه علاوه بر مبحث حجاب و عفاف به جایگاه ارزشمند تکریم دانشجو هم اشاره شده است و تکریم دانشجو با برگزاری کنسرت‌های غیر اسلامی و مبتذل به دست نمی‌آید این بدین معنا نیست که دانشگاه آزاد اسلامی مخالف موسیقی است، قطعا مسئولین امر از موسیقی اسلامی و اصیل ایرانی حمایت کرده و از کنسرت‌های مبتذل که مروج فرهنگ غربی است جلوگیری به عمل می‌آید.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد در هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان افزود: به سهم خود از فعالین دانشجویی و مروجین فرهنگی تقاضا دارم این بخشنامه را الگوی مسائل فرهنگی جامعه دانشگاهی خود قرار دهند تا بذر فرهنگ اسلامی که همان حجاب واقعی یعنی حجاب ظاهری، حجاب فکری، حجاب روحی است که شامل هر دو قشر زن و مرد جامعه می‌شود رشد و گسترش یابد تا جامعه شهری بتواند با آسودگی کامل از جامعه دانشگاهی الگو برداری کند.

منبع: فارس

کد خبر: 898570

وب گردی

وب گردی