تلاش رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ایجاد سرپیچی از یک ابلاغیه دولتی/ سازمان‌ها باید طبق بودجه‌های خود عمل کنند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور علیر غم ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر حذف دریافت ۵ درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر توسط سازمان‌ها گفت: سازمان‌ها موظف هستند طبق بودجه‌های خود عمل کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ فرج‌الله رجبی رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: طبق قانون در سال‌جاری سازمان‌ها موظف هستند طبق بودجه‌های خود عمل کنند چراکه مصوبه مجامع آنهاست، سال آینده نیز همین پیشنهاد را در مجمع مطرح کنند که از نظارت چند درصد دریافت کنیم؛ هیچ درصد یا یک درصد.

او بیان کرد: از فردا دعوا بین اعضای نظام مهندسی و هیات مدیره‌ها ایجاد می‌شود که آیا این ۵ درصد را وزیر گفته بگیرید یا نگیرید.

رجبی با تاکید بر این مسئله که مهندسان اگر نمی‌خواهند هزینه‌ای را به سازمان‌ها پرداخت کنند می‌توانند در مجامع حاضر شده و آنرا مصوب کنند گفت: شاید مجمع تصمیم بگیرد چیزی دریافت نکند،‌شاید تصمیم بگیرد ۵ درصد یا ۳ درصد دریافت کند

او افزود: هم‌اکنون ۴۸۰ هزار مهندس در کشور داریم که عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که از این تعداد حدود ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار نفز از مهندسان پروانه اشتغال دارند.

به‌جای انجام کار در نظام مهندسی ساختمان درگیر دعوا و استعفا هستیم

همچنین فرج‌الله رجبی در همایش ملی نگهداری از ساختمان‌ها و حفاظت در برابر حریق با نگاهی به حادثه پلاسکو گفته بود:‌ در نظام مهندسی ساختمان به جای این‌که به کارهای کلان بپردازیم هر روز درگیر دعوای هیئت مدیره یا استعفا هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درباره لغو دریافت ۵ درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر و واریز آن به حساب سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: وزیر محترم نامه دادند که ۵ درصد از مهندسان ناظر دریافت نشود. با نامه آخوندی درگیری پیش می‌آید. این موضوع جزو مسائل سازمان نظام مهندسی است و ما تصمیم می‌گیریم ۵ درصد را بگیریم یا نگیریم.

او اظهار کرد:‌ در نظام‌ مهندسی اعتماد به نفس را از دست داده‌ایم و از ظرفیت‌های قانونی استفاده نمی‌کردیم.

رجبی با طرح این سئوال آیا در نظام فنی و اجرایی کشور به مسائل حاشیه‌ای پرداخته می‌شود، گفت: از فردا آموزش را تعطیل می‌کنیم.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 898596

وب گردی

وب گردی