نمی‌توان ضوابط نقل و انتقال معلمان به تهران را تغییر داد/ با ۳ ساله شدن رشته‌های فنی مشکل فضای آموزشی پیدا نمی‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: نمی‌توان سیاست‌گذاری‌ها و ضوابط نقل و انتقالات معلمان به تهران را تغییر داد؛ برخی معلمان سال‌هاست منتظر انتقال به تهران هستند و نمی‌توان حق آنها را نادیده گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران در خصوص کمبود نیروی انسانی برای سال آینده با توجه به استقرار پایه دوازدهم و بازنشستگی حدود 4000 فرهنگی در شهر تهران، اظهار داشت: در حال بررسی کارشناسی برای مشخص شدن دقیق میزان نیازهای سال آینده هستیم تا براساس آن چاره‌اندیشی دقیق کنیم.

وی افزود: بیش از هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، سهمیه جذب نیروی انسانی شهر تهران هستند و برای تأمین مابقی کسر نیرو به دنبال راه‌های جایگزین چون نقل و انتقالات به تهران، حق‌التدریس و خرید خدمات هستیم.

باقری اضافه کرد:‌ نمی‌توان سیاست‌گذاری‌ها و ضوابط نقل و انتقالات و ورود معلمان به تهران را تغییر داد؛ برخی معلمان سال‌هاست منتظر انتقال به تهران هستند و نمی‌توان حق آنها را نادیده گرفت زیرا حق انتقال به تهران به بالاترین امتیازات می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران در خصوص کمبود فضای آموزشی با توجه به سه ساله شدن رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، گفت: ظرفیت خالی هنرستان‌ها را حفظ کرده‌ایم و برای سال آینده در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از مدارس تهران به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارد که برطرف کردن آن نیاز به عزم ملی و بودجه ویژه‌ای دارد.

701

کد خبر: 898622

وب گردی

وب گردی