حمله ترکیه به عفرین در شمال سوریه

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که عملیات عفرین در شمال سوریه عملا آغاز شده است و حملات گسترده ارتش ترکیه به این منطقه در شمال غرب سوریه در راه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که عملیات عفرین در شمال سوریه عملا آغاز شده است و آنکارا به مذاکرات با روسیه درباره عملیات ادامه می‌دهد.

وی گفت: ما عملیات در عفرین را انجام خواهیم داد و هیچ گزینه‌ای جز نابودی تمامی کانون‌های تروریستی در شمال سوریه نداریم. عملیات عفرین بر مبنای استفاده از حق ترکیه برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین المللی انجام می‌شود.

یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه اعلام کرده‌اند که نیروهای ترکیه‌ای از نیمه‌شب گذشته حملات خمپاره‌ای به روستاهای کردنشین در عفرین را آغاز کردند.

شهر عفرین در شمال غرب سوریه و در مرزهای ترکیه یکی از مناطق شبه خودمختار در شمال سوریه محسوب می‌شود که کنترل آن در اختیار شبه نظامیان کرد است. ترکیه این شبه نظامیان را وابسته به پ.ک.ک و تروریستی می‌داند.

آن‌ها تأکید دارند که با قدرت پاسخ هرگونه تجاوز ترکیه را خواهند داد.

در همین حال منابع محلی در شمال سوریه می‌گویند دست کم 20 کامیون نظامی ترکیه که حامل شبه نظامیان عرب "ارتش آزاد سوریه" بوده با تجهیزات نظامی آنها از مرز سوریه عبور کرده و وارد خاک این کشور شده است.

گروه‌هایی از ارتش آزاد سوریه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت می‌کنند. آنها پیشتر در منطقه الباب نیز به ترکیه کمک کردند تا نیروهای داعش را از این منطقه در شمال سوریه بیرون براند.

کد خبر: 898631

وب گردی

وب گردی