16 آذر امسال متنوع‌ترین مراسمات در دانشگاه آزاد برگزار شد/برخی علاقه دارند به مسائل آموزشی و فرهنگی، سیاسی نگاه کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، در اولین نشست معاونان فرهنگی دانشجویی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، درباره بخشنامه‌ فرهنگی که به واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است اظهار کرد: تمام مواد 8 گانه‌ای که در بخشنامه به واحدهای دانشگاهی کشور ابلاغ شده است، مستند قانونی دارد و بحث جدیدی نیست. درواقع بخشنامه تاسیسی نیست، بلکه تاکیدی است و درگذشته نیز تمام این موارد ابلاغ شده است.

وی درباره برگزاری موسیقی در دانشگاه که در یکی از بندهای این بخشنامه بر آن تایید شده بود گفت: اجرای موسیقی در در دانشگاه باید طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، غیر از آن که نمی‌توانیم عمل کنیم. ما هم در این بخشنامه بر اجرای همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرده‌ایم. در گذشته نیز همین مصوبه ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری کنسرت در دانشگاه عنوان کرد: اگر کسی بخواهد دانشگاه را تبدیل به خانه موسیقی بکند، قطعا خلاف است، چون دانشگاه باید صبغه دانشگاهی‌اش برجسته باشد نه برنامه‌های حاشیه‌ای و موسیقی‌اش. این بخشنامه نیز بر همین موضوع تاکید می‌کند که جنبه دانشگاهی بر سایر فضاها بچربد.

برخی علاقه دارند به مسائل آموزشی و فرهنگی، سیاسی نگاه کنند

کلانتری درباره حاشیه‌سازی‌هایی که برای این بخشنامه فرهنگی به وجود آمده است گفت: به هرحال در گذشته رویکرد دانشگاه آزاد مقداری متفاوت از رویکرد جدید بوده است. اینها به دلیل نگاه‌های سیاسی بعضی‌ها به همه مسائل است، برخی علاقه دارند حتی به مسائل آموزشی،‌ فرهنگی،‌ پژوهشی نگاه سیاسی کنند.

وی افزود: این جریانی که از تغییر وتحولات در دانشگاه آزاد ناراحت هستند، به دلیل اینکه خیلی فضای ذهنی‌شان سیاسی است، همه چیز را سیاسی می‌بینند و اگر بخشنامه‌ای در حوزه آموزشی صادر شود،‌ واکنش نشان می‌دهند و فوری به مسائل سیاسی می‌چسبانند.

16 آذر امسال متنوع‌ترین مراسمات در طول تاریخ دانشگاه آزاد برگزار شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در 16 آذر همین این کار را کردند و حاشیه‌هایی ایجاد کردند، در جالی که 16 آذر امسال متنوع‌ترین مراسمات در طول تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، از تمام سلائق در دانشگاه حضور پیدا کرده و صحبت کردند، جلسات خوب دانشجویی برگزار شد و بعد هم متوجه شدند اشتباه کردند و فضا به صورتی که آنها فکر می‌کردند، نبود.

کلانتری گفت: این افراد توهمات ذهنی خودشان را انعکاس می‌دهند و بعد هم خودشان متوجه می‌شوند حق با دیگری است. من تعجب می‌کنم، این بخشنامه آنقدر روشن واضح است و واقعا نمی‌دانم چرا برخی نگران هستند.

وی در پایان درباره سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در اولین نشست معاونان فرهنگی دانشجویی سراسر کشور که نیمه اول اسفند برگزار می‌شود، سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود.

منبع: انا

کد خبر: 898635

وب گردی

وب گردی