تهدید دولت اردن از سوی نماینده پارلمان

همزمان با اعلام دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگشت فوری سفیر و دیپلمات‌های این رژیم به امان، یک نماینده پارلمان اردن تهدید کرد که در صورت تحقق این بازگشت، یادداشتی را در خصوص سلب اعتماد از دولت به پارلمان ارائه خواهیم کرد.


به گزارش ایسکانیوز، «یحیی السعود» رئیس کمیته فلسطین در پارلمان اردن از دولت این کشور خواست تا تحت هیچ شرایطی بازگشت سفیر رژیم صهیونیستی به امان را نپذیرد.

السعود افزود که «در صورت بازگشت سفیر اسرائیل به امان، یادداشتی را در خصوص سلب اعتماد از دولت به پارلمان ارائه خواهیم کرد».

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، این نماینده پارلمان اردن خواستار محاکمه نگهبان اسرائیلی عامل قتل دو شهروند اردنی در یک دادگاه و پیگیری روند دادگاه توسط وکلای اردنی شد.

روزنامه الغد اردن نیز به نقل از برخی منابع دیپلماتیک بر ضرورت تغییر سفیر رژیم صهیونیستی به عنوان شرط بازگشایی سفارت این رژیم در امان تأکید کرد.

«محمد المومنی» وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت اردن شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که اسرائیل با ارسال یادداشتی‌ در رابطه با حادثه سفارت رسما ابراز تأسف و عذرخواهی کرده است.

روز یکم مرداد ماه بعد از حوادث مسجد الاقصی، دو شهروند اردنی در حمله به سفارت اسرائیل در اردن از سوی «زبل»، نگهبان سفارت به ضرب گلوله کشته شدند.

به دنبال این حادثه، سفیر رژیم اسرائیل در اردن به همراه کارکنان سفارت اردن را ترک کردند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم از ضارب تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر: 898685

وب گردی

وب گردی