بودجه کافی برای نوسازی و تجهیز تخت‌های بیمارستانی برای مواقع بحران وجود ندارد

 معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: باتوجه به بررسی میزان فرسودگی بیمارستان‌های پایتخت، بودجه کافی برای نوسازی و تجهیز تخت‌های بیمارستانی برای مواقع بحران وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، علی ماهر در خصوص رسیدگی به بیمارستان‌های فرسوده پایتخت، گفت: حفظ سلامت مردم و تأمین خدمات درمانی در جامعه، برعهده بیمارستان‌ها است بنابراین در مواقع بحران و بروز حوادث طبیعی باید تجهیزات و شرایط مناسب برای ارائه خدمات در بیمارستان‌ها فراهم باشد. در این زمینه پروتکل‌هایمدیریت بحران به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است تا تخت‌های مربوط به مواقع بحران را در شرایط لازم فعال کنند.

وی افزود: استاندارد‌های ضد زلزله و ضد بحران در کشور تبیین شده است، اما باتوجه به فرسودگی ۷۰ درصد از بیمارستان‌های پایتخت، بودجه کافی برای تجهیز و استاندارد سازی بیمارستان‌ها و تخت‌ها وجود ندارد و تأمین منابع مالی بالا نیاز به عزمی ملی دارد.

معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: فرسودگی بیمارستان‌ها بر طبق استاندارد‌های سازه‌ای لازم بررسی شده است، اما به دلیل محدودیت مالی، نسبت به ترمیم آن‌ها اقدام اصولی انجام نشده و باید تدبیری سنجیده شود.

وی در خصوص خدمات دهی بیمارستان‌های دولتی عنوان کرد: در همه بیمارستان‌های دولتی دنیا خدمات با تعرفه‌های بسیار پایینی به مردم ارائه می‌شود. این در حالی است که در کشور ما علاوه بر ارائه خدمات ارزان قیمت، بیماران تصادفی و اورژانسی که توسط تیم امدادی به بیمارستان منتقل شده کاملا رایگان درمان می‌شوند در حالی که این امکان در کشور‌های دیگر وجود ندارد.

ماهر گفت: با افزایش سطح کیفیت خدمات بیمارستان‌های دولتی و اختصاص هزینه‌های بالا به این امر، میزان رضایتمندی از هتلینگ و بخش اورژانس این بیمارستان ها، نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت، از ۴۷ درصد به ۸۳ درصد رسیده است.

وی در ادامه گفت: شهروندان در انتخاب سطح خدمات درمانی و نوع بیمارستان‌ها حق انتخاب دارند. در شرایطی که تعرفه خدمات در بیمارستان‌های دولتی ۱۰ درصد است، این خدمات با ۵ برابر افزایش هزینه در بیمارستان‌های خصوصی ارائه می‌شود بنابراین نباید با تعرفه‌های پایین خدمات در بخش دولتی، توقع کیفیت و سطح رضایتمندی بالا از خدمات عمومی را داشته باشیم.

701

کد خبر: 898735

وب گردی

وب گردی