فریدون  50 ساله  با جعل عناوین از سالخوردگان سرقت می کرد

سارق حرفه‌ای که با جعل عناوین اقدام به سرقت از سالخوردگان می‌کرد دستگیر شد .

به گزارش ایسکانیوز رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: سارق حرفه‌ای که چند ماه گذشته با عناوین مختلف از جمله مامور بانک، مامور اداره فاضلاب، کارمند سازمان بازنشستگی و بیمه تامین اجتماعی، از سالخوردگان سرقت می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ بستو گفت: این سارق حرفه‌ای به نام فریدون ن. ۵۰ ساله که سابقه ۱۳ بار دستگیری و زندان دارد جرائمی از جمله کلاهبرداری، قاپ زنی و سرقت از منزل را دارد.
وی گفت: این سارق حرفه‌ای با شناسایی افراد سالخورده در مناطق مختلف تهران با حضور در درب منازل آن‌ها و اینکه برای پرداخت مستمری و برنده شدن در فلان بانک اقدام به ورود به منازل سالخوردگان می‌کرد و از آنان می‌خواست برای گرفتن پول، مدارکشان را بیاورند که در همین حین با حرکت در پشت سر صاحب منزل به محل نگهداری مدارک نزدیک و در یک فرصت مناسب پول آن‌ها را سرقت می‌کرد.
وی گفت:ماموران کلانتری قلهک روز گذشته موفق به دستگیری این سارق حرفه‌ای شدند و تاکنون ۵۰ نفر به کلانتری مراجعه و این سارق حرفه‌ای را شناسایی و از وی شکایت کردند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: بیشتر سرقت‌های این سارق حرفه‌ای در محلاتی همچون دولت، شریعتی، گیشا، نواب، نازی آباد، پاسداران بوده است.
سرهنگ بستو ادامه داد: با تحقیق از این سارق مشخص شد وی دارای سه خانه در شمال شهر از جمله نیاوران، یوسف آباد و پل صدر است.
همچنین مالباخته‌ای که به کلانتری قلهک مراجعه کرده بود، گفت: داخل خانه نشسته بودم که زنگ خانه به صدا در آمد؛ فردی خودش را مأمور بانک معرفی کرد و مدعی شد که من در قرعه کشی بانک برنده چند میلیون تومان پول شدم؛ به این بهانه این شخص که لباس سفید به تن داشت وارد خانه شد و پس از لحظاتی از من درخواست مدارک شناسایی کرد تا به قول خودش امور اداری جهت تحویل پول قرعه کشی را انجام دهـد. برای آوردن مدارک شناسایی به سراغ کمددیواری داخل یکی از اتاق‌ها رفته بودم؛ ناگهان احساس کردم شخصی پشت سرم ایستاده! که به محض برگشتن با این شخص روبرو شدم؛ قصد اعتراض به حضور این شخص در داخل اتاق را داشتم که ناگهان به سمت من حمله ور شد و در حالی که قدرت مقابله با او را نداشتم، تمامی طلا و جواهرات و پول هایم را از داخل کمد دیواری سرقت کرد و از محل متواری شد.

خبرگزاری صدا و سیما

700

کد خبر: 898826

وب گردی

وب گردی