هزینه عمل کاشت حلزون شنوایی، 46 میلیون تومان است ؛ سهم خانواده 6 میلیون تومان

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی با بیان اینکه سالانه 2000 تا 2500 کودک مبتلا به کم شنوایی شدید یا ناشنوایی مادرزادی ، در کشور متولد می شوند، گفت: هزینه عمل کاشت حلزون شنوایی، 46 میلیون تومان است که از این میزان 40 میلیون توسط هیات امنا تامین شده و پرداخت 6 میلیون تومان باقیمانده به عهده خانواده بیمار است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین قریب رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی درخصوص جزییات نحوه تامین پروتزهای حلزون شنوایی توسط هیات امنای ارزی گفت: سالانه 2000 تا 2500 کودک مبتلا به کم شنوایی شدید یا ناشنوایی مادرزادی ، در کشور متولد می شوند که از این تعداد حدود 1000 تا 1200 مورد با انجام عمل کاشت حلزون از نعمت شنوایی برخوردار می شوند.

وی افزود: هزینه عمل کاشت حلزون شنوایی، 46 میلیون تومان است که از این میزان 40 میلیون توسط هیات امنا تامین شده و پرداخت 6 میلیون تومان باقیمانده به عهده خانواده بیمار است، لازم به ذکر است که سازمان بهزیستی و برخی موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد، بخشی از هزینه های مربوط به قدرالسهم بیمار را پرداخت می کنند، بر این اساس، هیات امنا از آغاز انجام اعمال کاشت حلزون در کشور تا پایان آذر ماه سال 1396 از 9026 مورد عمل کاشت حلزون حمایت به عمل آورده است.

دکتر قریب خاطرنشان کرد: پس از تایید احراز شرایط کاشت حلزون در بیمار ناشنوا در کمیسیون علمی مراکز کاشت حلزون، بیمار به هیات معرفی شده و پس از تشکیل پرونده وپرداخت قدرالسهم بیمار از هزینه های کاشت حلزون (6 میلیون تومان) در نوبت انجام عمل کاشت حلزون قرارمی گیرد، براین اساس تعداد بیماران ثبت شده در فهرست انتظار عمل کاشت تا پایان آذرماه سال جاری حدود 350 نفر است.

وی ادامه داد: سن 12 ماهگی به عنوان حداقل سنی مناسب برای انجام اعمال کاشت حلزون از سوی FDA تائید شده است. شانس موفقیت عمل کاشت و نتایج حاصل درخصوص حصول شنوایی بیمار، بعد از سن 4 سالگی با افزایش سن، کاهش پیدا می کند.

سالانه 2000 تا 2500 کودک مبتلا به کم شنوایی شدید یا ناشنوایی مادرزادی ، در کشور متولد می شوند



رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی گفت: متاسفانه تعدادی افراد سودجو با سو استفاده از نگرانی های خانواده های کودکان ناشنوای کاندید کاشت حلزون و با القای این ادعای نادرست که عدم عمل جراحی کاشت حلزون قبل از سن دو سالگی، موجب ناشنوایی دائمی کودک خواهد شد، سعی در سوق دادن خانواده ها به انجام این عمل در بخش خصوصی با پرداخت هزینه های گزاف دارند و این جهت دهی ناصواب، منجر به ایجاد دغدغه خاطر برای این عزیزان و ارائه در خواست انجام تجمع شده است.

وی افزود: طی 9 ماهه اول سال جاری 420 مورد عمل کاشت در مراکز کاشت حلزون کشور انجام شده است و با پی گیری انجام شده توسط هیات امنا، طی سه فقره مناقصه 500 دستگاه پروتز خریداری شده که 300مورد بعد از ترخیص در حال تحویل به مراکز کاشت حلزون است و 200 دستگاه دیگر در مرحله تحویل به هیات امنا قرار دارند و با برنامه ریزی انجام شده توسط هیات امنا برای تامین تعداد کافی پروتز برای درخواست های مراکز تاپایان سال جاری و سه ماه اول سال 1397، به حول و قوه الهی تا پایان سال، تعداد پیش بینی شده عمل کاشت حلزون در مراکز یازده گانه کشور انجام خواهد شد.

وی گفت: باتوجه به 300 دستگاه پروتز تحویلی به مراکز ، کلیه بیماران دارای واریز قدرالسهم تا تیرماه سال 1396 به مراکز کاشت معرفی شده اند و روند معرفی تدریجی بیماران با تاریخ ثبت نام بعد از زمان مذکور در حال انجام است.

701

کد خبر: 898869

وب گردی

وب گردی