داریوش ارجمند: بازی عرب نیا در «مختارنامه» اصلا خوب نبود

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه بازی فریبرز عرب نیا در «مختارنامه» را اصلا دوست نداشتم، گفت: اولین اصل براى بازى در یک سریال تاریخى این است که صورتت شباهتى به اصالت نقش داشته باشید و در مورد عرب نیا اصلا این طور نبود.

به گزارش ایسکانیوز از برنامه من و شما، داریوش ارجمند جمعه 29 دی ماه با حضور در برنامه من و شما حرف های تازه ای را در مورد سینما و فعالیت های خود مطرح کرد.

وى در ابتداى گفتگو درباره صراحت بیانی که دارد عنوان کرد: من هیچ وقت صراحت را با وقاحت و تحقیر اشتباه نگرفتم کاری که خیلی از مجریان تلویزیون می‌کنند اتفاقا که کتابی درباره اصول اجرای درست هم نوشتم که منتشر خواهم کرد.

بازیگر فیلم «اعتراض» اظهار کرد: در خانواده اى به دنیا آمده که مادرش تار می نواخته و خواهر و برادرش هم به هنر پیوستند.

او در پاسخ به سوال ظلى پور درباره علاقه اش به خوانندگى گفت: به خوانندگى علاقه داشتم اما هیچ وقت نخواستم به عنوان شغل به آن فکر کنم و علاوه بر آن من در میان بازیگرانى که خواننده شدند توفیقی ندیدم.

بازی فریبرز عرب نیا را در «مختارنامه» اصلا دوست نداشتم
بازیگر نقش مالک اشتر بعد از نمایش عکس داوود میرباقرى در پاسخ به این سوْال که آیا براى بازى در مختارنامه پیشنهاد داشته عنوان کرد: از طریق یک تصویربردار برای بازی در این کار دعوت شدم اما در ادامه به واسطه گفتم بگویید که سناریو را برایم بفرستند و از آنجایی که من و داوود از این حرف ها با هم نداشتیم درنهایت این همکارى اتفاق نیفتاد البته شخصیت مختار را در تاریخ اینقدر علیه السلام نمی بینم که برایش سریالی به این عظمت ساخته شود.

وی درباره بازى فریبرز عرب نیا گفت: اصلا بازی عرب نیا را دوست نداشتم. اولین اصل براى بازى در یک سریال تاریخى این است که صورتت شباهتى به اصالت نقش داشته باشید مهدى فتحى وقتى نقش عمروعاص را بازى میکرد با آن شکل بازى شک نمی کردید که این آدم عرب است اما از کجا شما میتوانید در مختارنامه حس کنید که آقاى عرب نیا به جز اسمش عرب است؟ زحمت زیادی برای ساخت آن مجموعه کشیده شد اما برای چی؟

حسن فتحی من را دوست نداشت و ندارد
در ادامه تصویری از اکبر عبدی نمایش داده شد که داریوش ارجمند در این باره گفت: اکبر عبدی بیش‌تر از آنکه در بازیگری استعداد داشته باشد در شو مستعد است و اگر به او برنامه بدهند خیلی بیش‌تر از دورهمی و ... دیده می شود.
ظلی پور از فیلم «ازدواج به سبک ایرانی» به عنوان یکی از بهترین فیلم های کارنامه داریوش ارجمند یاد کرد و پرسید که چرا هیچ وقت همکاری با این کارگردان تکرار نشد که وی در پاسخ گفت: حسن فتحی دوست نداشت من را و هنوز هم دوست ندارد برعکس کیمیایی که عاشق بازیگرهایش می‌شود. اگر در فیلم اولش کار کردم چون فیلم اولش بود؛ خیلی از کارگردان ها فیلم اولشان را با من کار کردند. من خیلی نظر و پیشنهاد می دادم و احتمالا همین را دوست نداشت.

اگر علی معلم زنده بود مجری هفت مشخص بود
پس از این صحبت، نام علی معلم به میان کشیده شد و ظلی پور با کنایه ای گفت : علی معلم مردی تکرارنشدنی بود و قطعا اگر زنده بود روند انتخاب مجری برای برنامه هفت اینقدر طول نمی کشید! و ارجمند نیز با تایید این حرف گفت: بارها و بارها بعد از فریدون جیرانی به علی برای اجرای این برنامه پیشنهاد شده بود اما نپذیرفت چون اصولی داشت.

فرار از بهروز افخمی به خاطر ناصر تقوایی
در بخشی دیگر از گفتگو داریوش ارجمند به این موضوع برای اولین بار اشاره کرد که به خاطر بازی در «ناخدا خورشید» قید بازی در کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی را زده است.

بازیگر فیلم «اعتراض» درباره همکاری اش با حامد کلاهداری در«پایان نامه» و «شکلات داغ» و اینکه آیا از این همکاری پشیمان است بیان کرد: من کلاهداری را از وقتی بچه بود می‌شناختم و فیلم شکلات داغ او هم به نظرم فیلم خیلی خوبی است اما پایان نامه که من بازی کردم سناریو اش این نبود اصلا قرار نبود از دانشجوی ستاره دار و این چیزها در آن صحبت شود ، چیزی که من خواندم این نبود.

کنایه تند داریوش ارجمند به محمدرضا شریفی نیا
ظلی پور با نمایش عکس محمدرضا شریفی نیا پرسید که چرا در طول این سالها مانند این چهره، کار معرفی عوامل فیلم های سینمایی را انجام ندادید ؟ که داربوش ارجمند در پاسخ گفت: من روی شاگردانم تبلیغ نکردم و نمی کنم. ایشان خیلی کارها می کند که ربطی به سینما ندارد و یکی از آنها هم همین است! کستینگ میدانید یعنی چه؟ سندیکایی وجود دارد که گروهی بازیگران را رصد می کند و بعد انتخاب می کند نه اینکه من از چشم و ابروی کسی خوشم می‌آید او را انتخاب کنم یا اینکه او دخترخاله ام است یا پسرخاله ام و آن یکی 10 هزارتومان میدهد و کسی دیگر 5 هزارتومان!

براساس این گزارش، برنامه «من و شما» به تهیه کنندگی هادی قندی، اجرای آرش ظلی پور و نویسندگی دنیا خمامی جمعه ها ساعت 14 به صورت زنده از شبکه شما پخش و تکرار آن ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

502

کد خبر: 898928

وب گردی

وب گردی