افزایش توجه به پژوهش در دانشگاه آزاد/انتصاب دکتر ولایتی نقطه عطفی در دانشگاه آزاد است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران غرب گفت: در یک سال گذشته بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد افزایش چشمگیری پیدا کرد، چون در گذشته به کارهای پژوهشی خیلی بها داده نمی شد، اما در حال حاضر توجه به پژوهش افزایش پیدا کرده و سمت و سوی دانشگاه به سمت پژوهش محوری رفته است.

دکتر عصمت سوادی معاون سابق فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، درباره تحولات یک سال اخیر دانشگاه آزادگفت: در یک سال گذشته بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزایش چشمگیری پیدا کرد، چون در گذشته به کارهای پژوهشی خیلی بها داده نمیشد، اما در حال حاضر توجه به پژوهش افزایش پیدا کرده و سمت و سوی دانشگاه به سمت مسئله پژوهش محوری رفته است.

وی افزود: در این دوره یک ساله تعدادی از رشته ها افزایش پیدا کرد، یک سری از رشته ها ادغام شدند و این تغییرات به این دلیل بود که این رشته ها در سمت و سویی قراربگیرند که مسئله محور شوند و بتوانند مسایل جامعه را حل کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران غرب در ادامه تصریح کرد: کاملا محسوس است که دانشگاه آزاد دراین یک سال گذشته به سمت و سویی حرکت کرده است که یک دانشگاه انقلاب اسلامی در عمل شود، یعنی بخشنامه ها و تحولات را که نگاه می کنیم بیشتر به سمت مردمی بودن و عقلانیت دارد پیش می رود و کیفیت بیشتر مد نظر است و برنامه ها بیشتر روی کیفیت محوری در حرکت است.

دکتر عصمت سوادی خاطر نشان کرد: در ارتباط با تفکیک رشته ها بیشتر به دنبال تصویب رشته هایی هستیم که نافع و پرحاصل باشند و دانشگاه را به سمت و سویی ببرند که در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و یک بازوی قوی در راستای نظام و حل مشکلات مردم باشد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با پتانسیلی که دارد شاید بتوانیم ادعا کنیم از بزرگترین دانشگاه های حضوری جهان است و این پتانسیل را دارد که بتواند مشکلات جامعه و معضلاتی که در جامعه وجود دارد را شناسایی کند و در این راستا راهکار دهد، راهکار علمی و پژوهشی که مشکلات موجود را حل و فصل کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران غرب تصریح کرد: با ورودی که مقام رهبری در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی داشتند و دکتر ولایتی را بعنوان ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در 30 دی ماه 95 به این مقام منصوب کردند، نقطه عطفی در دانشگاه آزاد اسلامی بوجود آمد و شاید بتوان ادعا کرد که نقطه عطفی است و امیدواریم با تحولاتی که انجام شده و بسیار هم محسوس است بتوانیم از این پتانسیل بسیار عالی در نظام جمهوری اسلامی ایران به نحو مطلوب استفاده کنیم.

سوادی در پایان گفت: دکتر ولایتی یکی از سرمایه های بسیار گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی است و فردی پرتجربه و مومن و متدین است و با تجارب بسیار گرانقدری که دارد در یک سال گذشته دانشگاه آزاد را به سمت و سوی توسعه و کیفیت محوری پیش برده است.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 898976

وب گردی

وب گردی