۷ میلیارد یورو طرح توسعه‌ای در هلدینگ خلیج فارس اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این که برنامه‌ریزی‌های لازم برای برنامه پنج ساله دوم شرکت انجام شده است، تصریح کرد: در این برنامه که اردیبهشت ماه سال آینده تدوین می‌شود، در نظر داریم ۷ میلیارد یورو طرح جدید توسعه‌ای اجرا کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عادل نژاد‎سلیم با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پیش‌بینی شده امسال در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، اظهار کرد: با تولید ۱۸,۵ میلیون تن محصول در ۹ ماه امسال، میزان تولید نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

او فروش کل امسال شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را تاکنون ۶,۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: ارزش محصولات صادراتی این شرکت با ۱۰ درصد رشد، به ۴ میلیارد دلار رسید.

نژادسلیم با اشاره به اجرای ۶ میلیارد یورو پروژه در برنامه راهبردی پنج ساله اول شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ادامه داد: این پروژه‎ها تا اواسط سال ۹۸ به بهره‎برداری می‎رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این که برنامه‌ریزی‌های لازم برای برنامه پنج ساله دوم شرکت انجام شده است، تصریح کرد: مطالعات مهندسی بخشی از طرح‌ها در حال انجام است. در این برنامه که اردیبهشت ماه سال آینده تدوین می‌شود، در نظر داریم ۷ میلیارد یورو طرح توسعه‌ای اجرا کنیم.

به گفته او، برنامه استراتژی پنج ساله اول شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس براساس اهداف توسعه‌ای در سه شاخه توسعه واحدها و شرکت‌های موجود، اجرای پروژه‌های جدید برای تکمیل سبد محصولات و کسب ارزش افزوده و خرید سهام شرکت‌های اقتصادی و مقرون به صرفه تدوین شد.

نژادسلیم با اشاره به این که امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ظرفیت تولید محصول در این شرکت به ۴۰ میلیون تن برسد، گفت: این شرکت در میان ۱۰۰ شرکت‌ برتر صنعت پتروشیمی جهان در جایگاه ۳۴ و در خاورمیانه در جایگاه دوم قرار دارد.


402

کد خبر: 899030

وب گردی

وب گردی