حقوق کارگران به ویژه پاکبانان تضییع نخواهد شد/تاخیر در پرداخت حقوق پاکبانان هیچ ربطی به انتخاب شهردار ندارد

رئیس شورای شهر بوشهر در توضیح تاخیر پرداخت حقوق پاکبانان این شهر گفت: اگر از منظر اخلاقی به این موضوع نگاه کنیم باید این پرداخت ها صورت گیرد ولی از نظر قانونی متاسفانه ایراداتی به این موضوع وارد است که با نشستی که با فرماندار بوشهر در اسرع وقت خواهیم داشت این ایرادات مرتفع و در این بین حقوق کارگران مخصوصا پاکبانان ضایع نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، روز گذشته خبری مبنی بر تاخیر در پرداخت حقوق پاکبانان شهرداری بوشهر در رسانه ها پخش شده بود که برخی اعتقاد داشتند این تعویق در پرداخت حقوق آنها به دلیل اختلاف میان شهردار و شورای شهر برای انتخاب شهردار این مشکل را پیش آورده است.

در این ارتباط ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به آنکه در صورت تاخیر در پرداخت حقوق از سوی شهرداری پیمانکار موظف است تا دو ماه حقوق کارگران را پرداخت کند، در گفت وگو با ایسکانیوز، اظهار داشت: شهرداری باید قرارداد کارگران را تمدید می کرد و تا بحال می بایست مناقصه جدیدی برگزار و تنظیم می کرده، اما کمیسیون مربوطه در شهرداری این مناقصه را بنا به دلایلی رد و تاخیر در اجرای مناقصه موجب می شود تا افراد درخواستی را ارائه وما این قراردادها را کنیم اما بنا به شرایط خاصی که تمدید قرارداد دارد نمی توانیم یک میلیارد و خورده ای برای یک شرکت تمدید قرارداد کنیم.

وی با اشاره به این که شرکت ها فعالیت داشته اند و پاکسازی شهر صورت گرفته است، ادامه داد: علی رغم تمام این موضوعات ما به خاطر حقوق پاکبانان عزیز که مشکلی برایشان پیش نیاید این موضوع را به فرمانداری ارسال کردیم و کمیته تشخیص فرمانداری آن را رد کرد.

حقوق کارگران مخصوصا پاکبانان تضییع نخواهد شد

رئیس شورای شهر افزود: دلیل آن که فرمانداری این درخواست را رد کرد آن بود که شورای شهر یک میلیارد و خورده ای را بدون تشریفات مناقصه کرده و به دلیل آن که مدت زمان این تمدید شش ماه بوده نمیتوان این موضوع را پذیرفت.

دهدار بیان داشت: فرمانداری طبق قانون مصوبه شورا ماهی یک میلیارد و خورده ای را نمی تواند بدون برگزاری تشریفات به پیمانکار پرداختی داشته باشد.

وی با بیان این که در این مدت ماشین آلات و نیروهای انسانی پیمانکاران فعالیت داشته اند، افزود: اگر از منظر اخلاقی به این موضوع نگاه کنیم باید این پرداخت ها صورت گیرد ولی از نظر قانونی متاسفانه ایراداتی به این موضوع وارد است که انشالله با نشستی که با فرماندار بوشهر آقای جمشیدی در اسرع وقت داریم این ایرادات مرتفع و در این بین حقوق کارگران مخصوصا پاکبانان تضییع نخواهد شد.

کارکنان نگران حق و حقوقشان نباشند

رئیس شورای شهر افزود: قانونی در شهرداری مربوط به تمدید قرارداد است و ما با توجه به آن انجام وظیفه کردیم اما فرمانداری بنا به دلایل قانونی خود این موضوع را رد کرده که باید دوباره این موضوع بررسی شود که حدود یک الی دو هفته زمان بر است.

دهدار با بیان این که کارکنان نگران حق و حقوقشان نباشند، گفت: این مشکل میان پیمانکار و شهرداری صورت گرفته و شورا در راستای قانون با تعاملی که خواهد داشت این مشکل برطرف خواهد شد.

تاخیر در پرداخت حقوق پاکبانان هیچ ربطی به انتخاب شهردار ندارد

وی در پاسخ به این سوال که این تاخیر در پرداخت حقوق ها به عدم انتخاب شهردار است یا خیر، گفت: خیر، در حال حاضر شهرداری با سرپرست اداره می شود و سرپرست تمام وظایف و اختیارات یک شهردار را به طور کامل برعهده دارد و هیج منع قانونی ندارد.

دهدار در رابطه با ماجرای انتخاب شهردار بوشهر، گفت: آبان ماه امسال به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان، شورای شهر بوشهر با 6 رای مثبت و 3 رای ممتنع به کار غلامعلی میگلی نژاد شهردار بوشهر پایان داد، آن هم در شرایطی که دو ماه پیش وی را در این سمت ابقا کرده بودند؛ با این حال، میگلی نژاد عقیده داشت به دلیل سابقه ایثارگری از قانون بازنشستگی مستثنی و مصوبه شورا غیرقانونی است.

رئیس شورای شهر ادامه داد: میگلی نژاد با پیگیری های که طی این مدت داشته، موفق به دریافت حکمی از سوی دیوان عدالت اداری برای توقف مصوبه شورا شده بود و شورای شهر برای دفاع از خود تحت عنوان یک لایحه به قاضی نگارشی داشت که قاضی هم در پاسخ نوشت آقای میگلی نژاد نمی تواند به کار بازگردد و باید منتظر صدور رای نهایی باشد.

پرونده میگلی نژاد مختومه اعلام شده است

رئیس شورای شهر تصریح کرد: به دنبال این موضوع 5 نفر از اعضای شورا نامه ای به من ارائه داده که محتوا آن بود که با توجه به مستندات مصوبه قبلی را ملغی و آقای میگلی نژاد شرایط بازگشت به کار را دارند و می توانند به کارشان ادامه دهند و دیوان هم به استناد همین نامه دوباره تشکیل جلسه می دهد و شکایت موقت را رد و پرونده را مختومه اعلام می کند و اعلا می کند که در حال حاضر 5 نفر از اکثریت شورا می خواهند که ایشان به شورا بازگردند و این قانون به عهده شورا است لذا پرونده مختومه اعلام می شود.

میگلی نژاد باید منتظر تصمیم رسمی شورای شهر بماند

وی با بیان این که آقای میگلی نژاد باید منتظر تصمیم رسمی و تشریفاتی شورا بماند، گفت: انشالله شورا جلسه تشکیل می دهد و تصمیم رسمی خواهد گرفت زیرا همانطور با شش نفر از اعضای شورا جلسه رسمیت پیدا می کند.

دهدار در رابطه با نظر کلی شورا به بازگشت آقای میگلی نژاد چیست، بیان داشت: قطعا آن چیزی که قانون می گوید و حق است ما وکلای مردم موظفیم که از حق و حقوقشان دفاع کنیم.

رئیس شورای شهر با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز گفت: شهر بوشهر در این ایام میزبان توریست و گردشگران از سراسر ایران است لذا این قضیه باید در اسرغ وقت حل و فصل شود تا ان شاءالله آرامش شهر و حفظ حقوق شهروندی رعایت شود.

901/900

کد خبر: 899105

وب گردی

وب گردی