7 شهر خوزستان درگیر  گرد و غبار/ 17 هزار و 400 عدد ماسک در میان شهروندان توزیع شده است

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: 7 شهرستان در استان خوزستان تحت تاثیر گرد و غبار قرار داشتند.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به گزارش پوشش امدادی گرد وغبار در روز گذشته گفت: 7 شهرستان در استان خوزستان شامل آبادان ،آغاجاری ،اهواز ،شادگان ،شوشتر ،گتوند و مسجدسلیمان در روز گذشته تحت تاثیر گرد و غبار قرار داشتند.

به گفته وی، امدادگران در 18 تیم( 85 نفر) ، 17 هزار و 400 عدد ماسک در میان شهروندان این استان توزیع کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به عملیات برف وکولاک از ٢٩ دی تا ساعت 6 صبح امروز گفت: 17 استان کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان،ایلام ، چهارمحال و بختیاری ،خوزستان ،زنجان، سمنان،فارس،قزوین،کردستان،کرمانشاه،کهگیلویه و بویراحمد، گلستان ،لرستان ،مازندران و مرکزی تا ساعت 6 صبح امروز تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی اضافه کرد: امدادگران تا کنون به ٤٨ محور و روستا امدادرسانی کرده و 2 هزار 597 نفر نیز خدمات امدادی دریافت کردند.از این تعداد 154 نفر از هموطنان نیز اسکان ضروری داده شدند همچنین یک نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شد.

سلیمی افزود: امدادگران تا ساعت 6 صبح امروز موفق به رهاسازی ٢٩١ دستگاه خودرو از برف شدند.

در ادامه شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات در گفت و گو با ایسکانیوز به تشریح گزارش عملیات امداد‌و‌نجات طی ٢٤ساعت گذشته پرداخت و گفت: کل ماموریت هایی که طی 24 ساعت گذشته توسط امدادگران صورت گرفت،١٣٦ مورد بود که طی آن هزار و 215 نفر از هموطنان خدمات امدادی دریافت کردند.

وی بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته ٨٩ نفر از هموطنان در عملیات های امدادگران نجات داده شده و 68 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شده و 47 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

معاون عملیات امداد و نجات در پایان تاکید کرد: طی 24 ساعت گذشته ١٥ مورد عملیات رهاسازی انجام شد که طی آن ١٩ مصدوم در سوانح ترافیکی نجات داده شدند.

701

کد خبر: 899113

وب گردی

وب گردی