دیدار بی‌حاصل دانشجویان دکتری با 171 نماینده مجلس شورای اسلامی

روز گذشته تعدادی از دانشجویان دکترا و کارشناسی‌ارشد وزارت علوم در اعتراض به نتیجه هشت ماه پیگیری مطالبات بی‌حاصل خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان که تعداد آنها بیش از 100نفر برآورد می‌شد، از ساعات اولیه روز گذشته مقابل در اصلی مجلس حضور به هم رسانده و خواستار مذاکره با نمایندگان مجلس شدند.

یکی از دانشجویان معترض به «فرهیختگان» گفت: «تاکنون با 171 نماینده مجلس، هیات‌های ‌علمی و شورای‌عالی انقلاب جلسه حضوری گذاشته‌ایم و قول‌ها و وعده‌های بسیاری به ما داده شده و نتیجه این هشت ماه پیگیری برای ما صفر بوده است.»

او در ادامه اضافه کرد: «این پیگیری نه‌تنها حاصلی نداشت، بلکه موجب افت تحصیلی من شده است. درست در زمانی که باید در پژوهش و مطالعه باشم، در حال پیگیری قول‌هایی هستیم که کاش داده نمی‌شد.»

به گفته این دانشجوی مقطع دکتری، «نتیجه این 171 دیدار با مسئولان به من می‌گوید هیچ کدام از این مسئولان نمی‌خواهند ایران آباد شود. به ما هیچ بهایی داده نمی‌شود و این سوال برای ما مطرح است که چه کسی می‌خواهد راه‌حلی برای بلاهای طبیعی، وضعیت آسفالت‌های کشور و گرد و خاک‌های هوا و صنعت کشور و... پیدا کند، در حالی که نخبه مملکت برای انجام دادن پروژه‌اش پولی ندارد؟»

وی در پایان صحبت‌هایش با ابراز ناراحتی گفت: «بسیاری از نمایندگان مجلس در پاسخ به حرف من مبنی‌بر اینکه بسیاری از کشورهای دنیا خواستار ما هستند و ما رزومه ارسال کرده‌ایم، گفته‌اند چرا در ایران مانده‌اید، خب بروید!»

یکی دیگر از معترضان به «فرهیختگان» این‌گونه بیان کرد: «در دیدار‌هایی که با نمایندگان مجلس داشته‌ایم، بعضی از نمایندگان گفتند ما قولی نمی‌دهیم. حالا این سوال مطرح است که آیا در زمان کاندیدایی برای نمایندگی هم قولی نداده‌اند؟ اگر در آن زمان هم قولی نداده‌اند، صادق هستند.»

او در ادامه افزود: «در تبصره‌ای که در رابطه با ارتباط دانشجویان با صنعت آمده، دو مساله مطرح است؛ اول اینکه دانشجویان علوم انسانی و دیگر رشته‌ها چه؟ و دوم اینکه این ارتباط بین دانشجو و صنعت به‌نوعی کلیشه‌ای شده است و ما خواستار افزایش بودجه در زمینه پژوهش هستیم.»

گفتنی است، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در این تجمع با حضور در میان دانشجویان گفت: «فردا پنج نفر از نمایندگان شما به مجلس بیایند تا درخصوص مطالبات‌تان صحبت کنیم.»

در پایان این تجمع بیانیه‌ای صادر شد که در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما، نه سربارهای این مملکت، بلکه توانمند‌های بالقوه‌ای هستیم که کشور سال‌ها برای پرورش‌مان هزینه کرده و حال که زمان برداشت فرارسیده است، مسئولان به این سرمایه‌های انسانی پشت کرده و هیچ برنامه‌ای برای آینده آنان ندارند. »

کد خبر: 899117

وب گردی

وب گردی