بیش از 71 درصد دانش‌‌آموزان ابتدایی چین از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند

بر اساس تازه‌ترین داده‌های به دست آمده از مرکز ملی کودکان چین، بیش از 70 درصد دانش‌‌آموزان این کشور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، بر اساس تازه‌ترین داده‌های به دست آمده، بیش از 70 درصد دانش‌‌آموزان چین از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

نتایج جدید از یک نظرسنجی که روز پنج‌شنبه منتشر شده است نشان می‌دهد، حدود 71 درصد دانش‌‌آموزان ابتدایی چین از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

یک بررسی دیگر نیز نشان داده، بیش از نیمی از جمعیت چین از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند و حدود 60 درصد آنها به طور مداوم آنلاین هستند؛ ضمن اینکه چین، رتبه اول استفاده از اینترنت در جهان را به خود اختصاص داده است.

طبق گفته مرکز ملی کودکان چین، 75.9 درصد از کودکان ابتدایی این کشور تلفن‌های همراه شخصی دارند؛ این بررسی با پرسش و پاسخ از بیش از 9 هزار کودک ابتدایی صورت گرفته است.

پژوهش‌های متعدد دیگری حکایت از آن دارد که با وجود استفاده بی حد و حصر کودکان از فضای مجازی و به طور کلی اینترنت، حدود 29 درصد آنها هرگز به صورت آنلاین اخبار را چک نمی‌کنند و بالغ بر 43.2 درصد آنها نیز هرگز روزنامه را حتی دست نگرفته‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود، بالاترین میانگین جهانی استفاده از موبایل در سطح جهان مربوط به کشور چین می‌شود؛ کارشناسان مؤسسه ملی کودکان از دولت تقاضا کرده‌اند برای حل شکاف دیجیتالی بین آموزش شهری و روستایی و حفظ حریم خصوصی کودکان به عنوان کاربران اینترنت اقداماتی را انجام دهد.

به گفته کارشناسان، نرخ استفاده از تلفن همراه در کشور چین طی یک سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.

محققان کُره‌ای تأکید می‌کنند، اعتیاد به اینترنت و گوشی‌های هوشمند منجر به بی‌تعادلی شیمیایی در مغز دانش‌آموزان می‌شود و همین موضوع آنها را در معرض استرس، اضطراب و در نهایت افسردگی قرار می‌دهد.
706

کد خبر: 899138

وب گردی

وب گردی