گاز گرفتگی خانواده ۴ نفره در روستای چنارستان

اعضای خانواده ای 4 نفره در روستای چنارستان سفلی در شهرستان بویراحمد دچار گاز گرفتگی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، جلال پوران فرد رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از مسمومیت ۴ نفر از اعضای یک خانواده با گاز مونواکسید کربن در روستای چنارستان سفلی خبر داد.

وی با یبان اینکه این گازگرفتگی صبح امروز (ساعت ۷ و ۲۲ دقیقه) در روستای چنارستان سفلی رخ داد، افزود: در این حادثه۴ نفر از اعضای یک مسموم و روانه بیمارستان شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ادامه داد: در پی اعلام این خبر توسط پدر خانواده به مرکز پیام مبنی بر گیجی، خواب آلودگی، تهوع و استفراغ اعضای خانواده اش بلافاصله آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد.

پوران فرد، اضافه کرد: هر چهار نفر از اعضای یک خانواده شامل دو کودک (۵ و ۱۰ ساله)، یک مرد (۲۶ ساله) و یک زن (۳۶ ساله) بودند که با تلاش تکنسین‌های اعزامی بعد از اقدامات درمانی لازم برای ادامه درمان به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انتقال یافتند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان علت این مسمومیت را انتشار گازمنواکسیدکربن از بخاری گازی عنوان کرد و ادامه داد: علائم مسمومیت با منواکسید کربن میتواند طیف وسیعی از علایم راشامل شود که در بیماری‌های مختلف دیده میشود.

وی، بسیاری از این علائم را شبیه علائم سرماخوردگی عنوان کرد و گفت: اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچارسرماخوردگی شده اند و تمایل به استراحت و خوابیدن دارند، در صورتی که ابتلای تمام افراد خانواده به علائمی شبیه به آنفلوآنزا بروز مسمومیت را نشان می‌دهد.

901

کد خبر: 899277

وب گردی

وب گردی