واکسن هاری انسانی تولید انستیتو پاستور تا 2 سال آینده وارد بازار می شود

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اهمیت تولید واکسن های مورد نیاز کشور از جمله پنتاوالان گفت: سالانه به 5 میلیون دوز از واکسن پنجگانه پنتاوالان نیاز داریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا بیگلری با بیان اینکه در حال حاضر نیاز این واکسن از طریق واردات تامین می شود، افزود: حدود دو ماه پیش قرارداد همکاری با یکی از کشورهای صاحب این تکنولوژی برای ساخت این واکسن در ایران منعقد شد و امیدواریم در بازه زمانی حدود 3 سال، این کار به نتیجه مطلوب برسد و شاهد تولید واکسن پنتاوالان در ایران باشیم.

وی به تولید واکسن ب ث ژ در انستیتو پاستور اشاره کرد و گفت: واکسن ایرانی ب ث ژ نزدیک به 40 سال توانست حدود 225 میلیون کودک در 25 کشور را واکسیناسیون کند.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن ب ث ژ تولیدی این انستیتو کیفیت مطلوبی دارد و این موضوع مورد تایید قرار گرفته که واکسن ب ث ژ تولید ایران از برترین واکسن ها است.

دکتر بیگلری در خصوص تولید واکسن هاری انسانی در این مجموعه گفت: تولید واکسن انسانی در این مجموعه در دست اقدام است و تا 2 سال آینده وارد بازار می شود.

بر اساس این گزارش واکسن پنتاوالان موجب حفاظت کودکان در برابر پنج بیماری تهدیدکننده شامل دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب می شود.

گفتنی است انستیتو پاستور ایران برخی از واکسن های مورد نیاز از جمله ب ث ژ را تولید و درصدد ساخت واکسن های دیگری مانند پنتاوالان و هاری انسانی است تا نیاز داخلی را در این زمینه تامین کند. براساس جدول واکسیناسیون کشوری، نوزادان و کودکان شش ساله ایرانی در مقابل برخی بیماری ها باید واکسیناسیون شوند که مجموعه هایی مانند انستیتو پاستور ایران اقدام به تولید برخی از آنها می کنند.

701

کد خبر: 899283

وب گردی

وب گردی