ردپای ژن خوب در میان مدیران جشنواره فیلم فجر

شاید یکی از مهمترین اتفاقاتی که این روزها جای سوال و بحث برای بسیاری از اهالی رسانه ایجاد کرده حضور مدیران بسیار جوان و کم تجربه در برگزاری جشنواره های معتبر فجر است. مدیرانی که حتی در جستجوی نام آنها در اینترنت نیز چیزی دستگیر خبرنگاران نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سینمای ایران در سال های اخیر با چالش های مختلفی مواجه شده است. یکی از آنها که در ماه های اخیر به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شده حضور نام آقازاده هایی است که حوزه سینما را برای فعالیت و کسب شهرت مناسب دیده اند.

برای نمونه هم می توان به تهیه کننده فیلم سینمایی «شاه کش» اشاره کرد که البته فیلمش از رسیدن به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر باز ماند، اما حضور به یکباره این جوان در تولید فیلم سینمایی جای سوال دارد که با کدام سابقه و تجربه پای در این وادی گذاشته است.

اما حال چند وقتی است که اتفاق هایی از این دست از حوزه تولید فراتر رفته و پا به عرصه بخش مدیریتی سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر کشیده شده است.

عکس منتشر شده در بازدید وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ستاد برگزاری جشنواره و جلسه مدیران داری نکته ای جالب و علامت سوال بزرگ است که بجز یک نفر تمام کسانی که در دور میز وزیر نشسته اند از افراد مسبوق به سابقه و چهره های خوشنام مدیریتی سینما و جشنواره فیلم فجر هستند.

حال سوال اینجاست نفر اول از سمت چپ کنار مدیر روابط عمومی فیلم فجر کیست که تا کنون در سینمای ایران مشاهده نشده و اکنون در حلقه مدیران جای گرفته است.

محمدحسین پورفاضلی صاحب عکس فوق که در رزومه کاری اش هیچ حضور جدی و فعالی در سینمای ایران به چشم نمی خورد، چطور در جلسه مهمی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارد.

او که از وزارت بهداشت به جمع مدیران فجر اضافه شده در جشنواره فیلم سلامت نیز در کنار دبیر امروز جشنواره فیلم فجر دیده شد که آن هم با توجه به مخاطبان اندک جشنواره مذکور نقش اصلی اش پُرکردن سالن های سینما بوده است، حالا چطور و به یکبار اینقدر رشد کرده که در میان مدیران اصلی برگزاری یکی از مهمترین جشنوارهای هنری قرار گرفته است؟

با این تفاسیر به نظر می‌رسد با حضور هر مدیری در جشنواره فیلم فجر حداقل باید شاهد حضور یک ژن خوب در جشنواره باشیم و اینکه چه زمانی این ماجرا تمام خواهد شد تا مدیران با تجربه و لایق در مسند ریاست قرار گیرند، هنوز علامت سوال بزرگی است که پاسخ روشنی به آن داده نشده است.

500

کد خبر: 899290

وب گردی

وب گردی