چین از حداکثر امکانات استفاده کرد/ آمریکایی ها به دنبال تخریب روابط  ایران و چین بودند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به روابط بسیار خوب ایران با جمهوری خلق چین در طول سال های بعد از انقلاب و همچنین همکاری دو جانبه دو کشور، آمریکایی ها به دنبال تخریب روابط و ترسیم بدی از چین در افکار عمومی ایران بودند.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یادبود جان‌باختگان حادثه سانچی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در خصوص تنش احتمالی در روابط تجاری ایران و چین بعد از حادثه نفتکش سانچی، گفت: از روز اول اعلام کردم که صحبت های انجام شده از جانب آمریکایی ها بوده، با توجه به روابط بسیار خوب ایران با جمهوری خلق چین در طول سال های بعد از انقلاب و همچنین همکاری دو جانبه‌ی دو کشور، آمریکایی ها به دنبال تخریب روابط و ترسیم بدی از چین در افکار عمومی ایران بودند.

او در ادامه بیان کرد: ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که به محل حادثه اعزام و شاهد تمام اقدامات بودند از طریق مصاحبه ای که صورت گرفته بود صحبت ها و شایعات مبنی بر عملکرد منفی کشور چین را خنثی کرد.

بروجردی اظهار داشت: تیم چین از حداکثر امکانات خود در این حادثه استفاده کرد اما برای این آتش سوزی بسیار بزرگ، توقعی بیش از این، نمی توان از آن‌ها داشت.

401

کد خبر: 899306

وب گردی

وب گردی