آزادی خواه: کارگران کیان کرد دچار مرگ تدریجی شدند

نماینده ملایر با انتقاد از پرداخت نشدن حقوق وعیدی شرکت کیان کرد گفت: کارگران مظلوم کیان کرد دچار مرگ تدریجی شدند چون کارگری که شش ماه حقوق نگیرد، یعنی آرام آرام خود و خانواده‌اش در حال نابودی هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، احد آزادی‌خواه در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) با تسلیت سالگرد حادثه غمبار پلاسکو و نفتکش سانچی در تذکری شفاهی به رئیس‌جمهور گفت: حدود ۲۰۰ کارگر زحمتکش شرکت کیان کرد ملایر شش ماه است که حقوق نگرفته و دو سال است که عیدی نگرفته‌اند.

وی افزود: از طرف دیگر حدود ۴۰ نفر از کارگران پرتلاش کیان‌وین‌سا از کار بیکار شدند که دلیل آن عدم تسریع در رسیدگی به پرونده مربوطه توسط بانک مرکزی است؛ آن هم در شرایطی که نمایندگان ملایر یک سال پیش در این‌باره با آقای سیف مکاتبه کردند اما هیچ فایده ای نداشت، نه تنها پاسخی دریافت نکردیم که مشکلی هم حل نشده است.

نماینده ملایر ادامه داد: کارگران مظلوم کیان کرد دچار مرگ تدریجی شدند چون کارگری که شش ماه حقوق نگیرد یعنی آرام آرام خود و خانواده‌اش در حال نابودی هستند. باید عزای عمومی اعلام کنید.

آزادی خواه در تذکری دیگر به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دو شرکت تولید بافتینه و بافتسان ملایر با ۵۰۰ کارگر به دلیل واردات و ثبت سفارش سفارشی تولیدات مشابه از کشورهای همسایه در آستانه تعطیلی است. از آقای شریعتمداری تقاضامندم دستور رسیدگی عاجل داده و مقابل رانتها بایستند تا این دو کارخانه و شرکت و کارگران آنها قبل از درگیر شدن با مشکلات معیشتی نجات یابند.

کد خبر: 899311

وب گردی

وب گردی