لاهوتی :چرا وزیر کشاورزی برای واردات برنج تحت فشار است

نماینده لنگرود با انتقاد از واردات برنج گفت: وزیر کشاورزی به ما دلیل واردات را تحت فشار قرار گرفتنش اعلام می کند که ظاهرا به همین دلیل در طول مدت کوتاهی سه بار در سه نامه متفاوت مجوز واردات و قطع آن را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، مهرداد لاهوتی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) اظهار کرد: نیاز کشور ما برای تامین برنج حدود ۵۰۰ هزار تن است اما تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است.

وی افزود: در همین باره موضوع را از وزیر کشاورزی جویا شدیم که ایشان حرف بنده را تایید کردند و در عین حال گفت که تحت فشار است، آقای پزشکیان این فشار چیست که می خواهد کشاورزی کشور را نابود کند؟

نماینده لنگرود اضافه کرد: بعد از این موضوع آقای حجتی دستور داد که برنج وارد نشود. اما آقای شریعتمداری به بنده گفت که وزیر کشاورزی ظرف یک هفته دو مدل نامه نوشته یعنی یکبار نوشته که برنج وارد شود و هفته دیگر به دلیل فشارهای ما نامه دیگری نوشته که برنج وارد نشود. اخیرا یعنی دو روز قبل آقای حجتی دوباره نامه نوشته که برنج وارد شود.

لاهوتی خطاب به پزشکیان رئیس جلسه گفت: آقای پزشکیان ما که در این دنیای وانفسا مورد تحریم همه قرار می گیریم چرا باید خودمان به خودمان آسیب وارد کنیم. باید قوت خودمان را تامین کنیم اما چرا وزیر کشاورزی کمر همت به نابودی کشاورزی کشور بسته است؟

وی در پایان گفت: آقای پزشکیان تو را به خدا استیضاح آقای حجتی را اعلام وصول کنید.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در پا سخ به این تذکر گفت که این موضوع را پیگیری می کنیم تا روند را مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر: 899319

وب گردی

وب گردی